unwill Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hei, Jeg bruker i dag Nikon D5000, og jeg prøver å leke litt med forskjellige ISO verdier og de forskjellige forhåndsprogrammerte instillingene. Men etter å ha tatt masse bilder husker jeg jo ikke hva jeg brukte på de forskjellige bildene. Finnes det et enkelt bildevisningsprogram som kan fortelle meg hva jeg brukte for å ta de bildene? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 FastStone Image viewer eller Picasa hvis du har Windows, begge gratis. Hvis du har Mac kan du bruke iPhoto eller Picasa. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg har Picasa 3.1 installert, men kan ikke se den informasjonen hverken på visning eller redigeringsmodus. Kan hende jeg blinser litt, eller at den ikke er framme by default. Hvor er den? Hvor får jeg den fram? ViewNX fungerer helt ok. Skulle ønske at det var mulig at det stod klart hvilken modus jeg brukte (Makro, Scene, Landscape osv osv). Men slik informasjon lagres kanskje ikke i bildefilen? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Test også Opanda PowerExif, det viser det meste... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 ViewNX fungerer helt ok. Skulle ønske at det var mulig at det stod klart hvilken modus jeg brukte (Makro, Scene, Landscape osv osv). Men slik informasjon lagres kanskje ikke i bildefilen? Hvis du åpner Metadata til venstre i ViewNX, så funner du under Exposure; "Scene Mode". Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Hvis du åpner Metadata til venstre i ViewNX, så funner du under Exposure; "Scene Mode". Der ja, tusen takk. Kjedelig å se at de bildene som jeg er mest fornøyd med oftest er tatt i "Auto". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå