Gå til innhold

50D + optikk.. men hva?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte selv komboen 50D & Tamron AF 17-50mm med VC for ett par uker siden, (gikk fra Nikon jeg og :( ) med forbehold om at jeg kunne bytte inn igjenn objektivet om jeg ikke skulle bli 100% fornøyd.

Den kommer ALDRI til å bli levert tilbake! Er strålende fornøyd! Det føles solid og skikkelig, leverer sylskarpe bilder, er verdt hver eneste krone, stabilisatoren imponerer meg stadig.

Skikkelig bang for the buck om du spør meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte selv komboen 50D & Tamron AF 17-50mm med VC for ett par uker siden, (gikk fra Nikon jeg og :( ) med forbehold om at jeg kunne bytte inn igjenn objektivet om jeg ikke skulle bli 100% fornøyd.

Den kommer ALDRI til å bli levert tilbake! Er strålende fornøyd! Det føles solid og skikkelig, leverer sylskarpe bilder, er verdt hver eneste krone, stabilisatoren imponerer meg stadig.

Skikkelig bang for the buck om du spør meg :)

Høres bra ut! Tror det er dette objektivet jeg går for.

Men dette objektivet, har det f/2.8 gjennom hele zoom-registeret?

Lenke til kommentar

Høres bra ut! Tror det er dette objektivet jeg går for.

Men dette objektivet, har det f/2.8 gjennom hele zoom-registeret?

Den har f/2.8 igjennom hele zoom skalaen ja... Er en genial linse :) anbefales på det sterkeste thumbup.gif

Endret av picatta
Lenke til kommentar

Da har jeg nok bestemt meg, blir 50D + Tamron. :)

En ting jeg stusser litt over er at den eldre versjonen av 17-50mm fra Tamron viser bedre resultater enn den nye med VC, skal vi tro photozone.de.

Tamron 17-50mm f/2.8 med VC

Tamron 17-50mm f/2.8 uten VC

Schnodig. Men dere som har dette objektivet, dere har vel den nyere versjonen som jeg vurderer å kjøpe, med VC?

Er vel ikke så veldig merkbar forskjell på den nye og den gamle at det gjør noe :)

Endret av Vinkork
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte med VC fordi denne fungerer som fast optikk på kameraet mitt, dvs mye innendørsbruk.. Og stabilisatoren hjelper mye der. Om den uten er optisk bedre vet jeg ikke, men er i alle fall strålende fornøyd med mitt eksemplar :)

Lenke til kommentar

Da er 50D og 17-50mm fra Tamron i hus. (Med VC).

Til dere som vurderer 50D, tenk fort. Japanphoto begynner å bli tomme (om de ikke er tomme allerede), og FotoVideo har rundt 20 stk igjen.

Uansett tilbake til ontopic. Ser ut som Tamronen gjør nytta si og vel så det :)

Veldig lyssterk i forhold til det gamle objektivet jeg brukte med mitt D300 i fjor (16-85mm).

Så nå blir det mye knipsing. :)

Takker for hjelpa folx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...