Archeron Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 jeg skal redde noe data fra en ødelagt laptop, og trenger å koble harddisken til min stasjonære. jeg har gjort det flere ganger før, men oppdaget plutselig at denne harddisken hadde SATA-kontakt. jeg har SATA på den stasjonære, men disse harddiskene får vel på bare 5V, mens SATA-kontaktene på pc'en er 12V? hvordan kobler jeg denne til? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 SATA kontaktene er de samme på 2.5" og 3.5". Strømkontakten har både 12V og 5V. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 jasså? så det er bare å plug 'n pRay? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Yepp, det er plug'n'play. Det er bare 1.8" "disker" som er problematiske, de krever 3.3V hvis jeg husker rett. (noe jeg er rimelig sikker på at jeg gjør ) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Ja, skulle tro det. Har ikke hatt noen 2.5" disk selv, men ville blitt svært forbauset hvis det ikke er bare å plugge inn. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 nei, da så. jeg trodde det var fare for å svi av noe med for høy strøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå