Gå til innhold

Bra rensemiddel for uren hud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Produkter for uren hud tørker ofte ut huden og gjør vondt verre. De er ofte for hard mot huden. Podukter som Garnier, Clearasil osv for uren hud har lett for dette. Kommer veldig an på huden din om dette går bra. Flere opplever verre hud for det er feil produkt.

 

Vær helt sikker på hvilken hudtype du har før du kjøper rens. Dette er alfa og omega for pen hud. Om man har urenheter så betyr det ikke at huden bare er fet. Kan feks ha fuktfattig som hudtilstand og kjøper man da produkter for fet hud som er tørker ut så får man mer urenheter. Huden kompenserer for fuktmangel med å produserer mer talg. (jeg betalte dyrt for den feilen) Med for harde produkter kan huden bli stram og tørke ut.

 

Hvis man har fet hud så betyr det ikke at den ikke trenger fukt. En god fuktighetskrem er veldig viktig, spesielt hvis du bruker produkter på. Men den trenger ikke fett. Det gjør i gjengjeld tørr hud

Unngå kremer med mineraloljer (liquid paraffin osv..har mange navn) dette er fordi disse legger seg som en hinne på huden og i tillegg tetter porer og man får mer urenheter.

 

 

Og jeg snakker av erfaring. Kostet meg masse å rette opp "feilen". Nå med rette produkter og masse fukt er huden blitt utrolig mye bedre :)

 

Og pen hud betyr ikke billigst mulig, men heller ikke dyrest mulig. Det handler om rette produkter for din hud. :yes:

Endret av DesertRose
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...