Gå til innhold

Ny gamer, er dette et bra kjøp? 28k ,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkort til 3500? det er veldig bortkastet. Det støtter heller ikke CrossfireX, så du får ikke satt inn ett 5870 til senere.

Heller ta ett billigere å invester i 5970. Ellers er det ett godt oppsett. Personlig ville jeg gått for:

AMD X6 1090 BE

Asus Crosshair IV

Corsair Dominator (GT)

Litt større PSU (850-900W)

Også kjøpt ett Obsidian 800D kabinett for det du sparer der igjen.

Billigere, og minst like god ytelse, om ikke bedre. har ca samme selv, og kjører alt av tyngre programmer som en lek.

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

Husk å kjøpe modular strømforsyning da du kan fjerne eventulle ubrukte kabler for et ryddigere kabinett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460921 :new_woot:

Tror forresten et AMD x6 oppsett vil gi deg mer for pengene siden en x6 1090t koster halvparten av en core i7 960.

Du burde også vurdere andre nettbutikker da komplett har ganske stive priser :hmm:

EDIT: viss du ikke vil ha AMD så burde du i alle fall kjøpe en core i7 930 og overklokke den. Kjøleren du har valgt burde klare 4 ghz

Halve prisen og dobbelt så gøy :yes:

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Unødvendig å legge så mye penger i HK og CPU. En i7 930 holder til 4.0GHz, kanskje mer hvis du er heldig.

Jeg var heller ikke fan av AMD før jeg bestilte meg et x6 oppsett. Den clocket veldig lett opp til 4GHz og er veldig stabilt med kjempebra temperaturer.

AMD har også veldig rimelig og gode HK. For 1500kr for du full crossfire ytelse, kjempestabil til overclocking og veldig tøff design.

Jeg vil faktisk anbefale deg å bestille 1090T og et ASUS 890FX HK. Til sammen kommer dette på 4k. Du vil kjøpe et HK som og prosessor som kommer på 8k, dobbelt så mye og ikke så veldig mye bedre ytelse.

Er du ikke fornøyd, så leverer du det tilbake innen 14 dager.

Hvis du har nok penger så kan du slenge på to 5970, men dette er veldig overkill. Så et 5970 holder med det første.

Vil også anbefale deg et 800D Obsidian som er et knall tøft kabinett med god kjølingsmuligheter og veldig god til å gjemme kabler, samt størrelsen er stor.

Lenke til kommentar

For all del. Ikke kjøp et Evga hovedkort og et så dyrt kort som 5970? Får jo aldri kjørt noe CF med det.

Kjøp et Rampage III Extreme hovedkort i stedet hvis du vil ha en easy fix.

Du kan nesten ikke per dags dato "justify" noe mer enn en i7 930 med mindre du driver med proffesionel rendering og skal ha ting gjort veldig kjapt. En klokka 930 vil holde i masser

Til Knutsen: 800D har masse tøffe løsninger, men kjøleegenskapene er totalt dritt med mindre han vil investere mye mer i et vannkjølingssystem. Gå for CM HAF X eller noe annet.

800D virker som et overprisa fanboy kabinett spør du meg.

CM HAF X har mye bedre temperaturer, flere gode løsninger, og i tillegg er det et av de få kabinettene som har USB 3.0 støtte, og passer XFX 5970 Black edition med extra plass (1.5" lengre enn vanlig 5970)

Du ville også fått plass til Classified kortet i det, noe ditt nåvalgte kabinett ikke vil. Uansett, hvis du skal ha et knallgodt hovedkort så gå for Rampage III Extreme.

5970 er forøvrig en tokjerners GPU, så to av de trenger man IKKE på en stund. Da ville jeg heller kjøpt 2x 5870 2GB som yter bedre enn et 5970

Slenger med et par reviews.

Corsair 800D

Cooler Master HAF X

Endret av Maccan
Lenke til kommentar
For all del. Ikke kjøp et Evga hovedkort og et så dyrt kort som 5970? Får jo aldri kjørt noe CF med det.

Kjøp et Rampage III Extreme hovedkort i stedet hvis du vil ha en easy fix.

Du kan nesten ikke per dags dato "justify" noe mer enn en i7 930 med mindre du driver med proffesionel rendering og skal ha ting gjort veldig kjapt. En klokka 930 vil holde i masser

Til Knutsen: 800D har masse tøffe løsninger, men kjøleegenskapene er totalt dritt med mindre han vil investere mye mer i et vannkjølingssystem. Gå for CM HAF X eller noe annet.

800D virker som et overprisa fanboy kabinett spør du meg.

CM HAF X har mye bedre temperaturer, flere gode løsninger, og i tillegg er det et av de få kabinettene som har USB 3.0 støtte, og passer XFX 5970 Black edition med extra plass (1.5" lengre enn vanlig 5970)

Du ville også fått plass til Classified kortet i det, noe ditt nåvalgte kabinett ikke vil. Uansett, hvis du skal ha et knallgodt hovedkort så gå for Rampage III Extreme.

5970 er forøvrig en tokjerners GPU, så to av de trenger man IKKE på en stund. Da ville jeg heller kjøpt 2x 5870 2GB som yter bedre enn et 5970

Slenger med et par reviews.

Corsair 800D http://www.youtube.c...h?v=qpp7z-xvAUU

Cooler Master HAF X http://www.youtube.c...h?v=mWf47-UVXUE

Det hjalp meg veldig mye, og nå ble det ikke så fryktelig dyrt heller, kom på ca 22,000,- :)

Mvh,

HomzKriSs

Lenke til kommentar

Ser knall ut!

Par notes: Bytt de to 500GB diskene med Samsung Spinpoint F3. Raskere 7200 rpm finner du ikke :) Selv om SSD'en er viktigst her, er det jo ikke noe i veien for at den andre kan være rask for en like god pris :)

Jeg ville anbefalt en keramisk kjølepasta http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302913

Er bra! Den leder ikke statisk elektrisitet skulle du være uheldig å søle!

Med et så drøyt budsjett bør du få plass til mer en 4 GB ram.

Dette er knallram! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585217

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Eller, fikk litt mer enn den forrige listen nå. "Mer for pengene"

Her er den nye listen Handlevogn

Ooops. glemte å legge til ram. Noen som har forslag? :)

Mvh,

HomzKriSs

RAM passer ikke til hovedkort. Du må velge trippelchannel memory (6 gb eller 12gb)

Ville også valg samsung F3 spinpoint slik som maccan anbefalte :yes:

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...