Gå til innhold

Snus i Frankrike?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Snus er foreløpig forbudt i EU, men en fransk politiker har nå foreslått at det skal tillates å selge snus i Frankrike, og viser til at røykeforbudet i Sverige nå er det laveste i hele Europa og det samme gjelder antall dødsfall som følge av lungekreft. Flere leger i Sverige anbefaler snus til personer som vil slutte å røyke.".

snus1.jpg

1.5610540!img5610472.jpg

Cool...

Lenke til kommentar

"Snus er foreløpig forbudt i EU, men en fransk politiker har nå foreslått at det skal tillates å selge snus i Frankrike, og viser til at røykeforbudet i Sverige nå er det laveste i hele Europa og det samme gjelder antall dødsfall som følge av lungekreft. Flere leger i Sverige anbefaler snus til personer som vil slutte å røyke.".

Cool...

Faktisk ikke, den statistikken inkluderer ikke snuserene og det blir helt feil. I Sverige er det 35% som snuser eller røyker, mens i EU25 er det 30% som snuser eller røyker. http://www.swedishmatch.com/SwMImages/Tables%20and%20graphs/LowestMortality_TheSwedishExperience_EN.jpg

Og det er egentlig et ganske patetisk resultat, fordi kvinner i Sverige bruker ikke snus i stor grad og de har redusert røykbruken sin fortere enn menn som snuser. Hadde Sverige valgt å forby snus ville de nok ha hatt et av de laveste antall røykere i Europa og ingen ville ha snust. Og det at Sverige har få dødsfall kan nok komme av at unge folk dør ikke av røyking, og gamle folk snuser ikke.

I NZ der jeg bor for øyeblikket (ikke akkuratt nå, jeg er på ferie) så er det nesten ingen unge som driver med røyking eller snusing. Derimot er det enormt mange som snuser blandt unge nordmenn.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det siste biletet som vart posta kjem ikkje frå snus.

Eller det vil sei, det gjer det; men ikkje frå snus som inneheld tobakk. Dette var ein reaksjon hos ein bruker som nytta Onico (ein snus uten tilsett tobakk). Snus kan, og vil imidlertid føre til at tannkjøttet trekker seg tilbake - men ein bør sjå før det vart så gale.

Snus og helse er óg eit myteomspunnet og diskutert emne me kan krangle høgt og lavt om. Det er ikkje nikotin som er problemet med sigaretter og snus, nikotin er ikkje særleg farleg. Det er nok ikkje det beste ein kan putte i seg, men noko særleg farleg tviler eg på det er. Det får blodet til å pumpe treigere ja, men er mange "rusmidler" som påverker blodpumpa. Eksempelvis koffein, og sukker.

Ein må hugse at ein usunn livsstil med tobakk uansett vil føre til større skader, men for dei som held seg i form trur eg egentleg risikoen er svært liten for å få noko særleg med komplikasjonar. Sjekk med lege ein gong i året, og sjå korleis hjartet og blodpumpa har det. Er det noko stor forandring er det berre å kutte ned. Det er ikkje verre.

Så. Til dei som vil krangle med meg kan med egentleg ta det i ei anna tråd, for her spør berre vedkommande om det er lovleg. Personleg hadde eg nok dratt med snus nok til desse vekene. Kjøp i TaxFree før du reiser, og spar på kvitteringa i tilfelle komplikasjoner. Tviler på dei sett deg i jern av den årsak, i og med at du er frå Noreg, og at det her er lovleg, og at det "berre" er tobakk. Slapp heilt av, snus og kos deg.

Kjelde:

Skulle bare slutte med snus - DinSide.no

Lenke til kommentar

Når jeg var i Frankrike sist så hadde de noe som het "skit" (elns, kan finne ut), som var nesten som snus, forskjellen var hovedsaklig at den greia de har er grålig i fargen og lukter fjøs. I tilegg gjorde en pris på en tredjedel av størrelsen jeg vanligvis tar meg så nikotinsjuk at jeg trodde jeg skulle besvime :D (dette var riktig nok under en elller annen hetebølge, men uansett). Anyways, poenget er at jeg tror du skal få kjøpt sånn fortsatt, men tror ikke du skal bekymre deg for å ta med en rull ned ditt =) Du blir nok ikke skutt.

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar

Når jeg var i Frankrike sist så hadde de noe som het "skit" (elns, kan finne ut), som var nesten som snus, forskjellen var hovedsaklig at den greia de har er grålig i fargen og lukter fjøs. I tilegg gjorde en pris på en tredjedel av størrelsen jeg vanligvis tar meg så nikotinsjuk at jeg trodde jeg skulle besvime :D (dette var riktig nok under en elller annen hetebølge, men uansett). Anyways, poenget er at jeg tror du skal få kjøpt sånn fortsatt, men tror ikke du skal bekymre deg for å ta med en rull ned ditt =) Du blir nok ikke skutt. 

Det jeg har vært borti av skit/shit har inneholdt marijuana.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...