pstub Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Sorry, fant litt mer info på HW.no's test av kabinettet: "Hovedkortbrettet kommer ferdig med avstandsstykker presset ut i stålet. Du trenger dermed ikke å skru inn slike selv, bare legg hovedkortet på plass og skru til." Kilde: http://www.hardware.no/artikler/in_win_fanqua/73189/4 Du behøver altså ikke være engstelig for dette! Monter POWER-knappen fra kabinettet på hovedkortet og du BURDE være oppe og kjøre!!! Lenke til kommentar
Aldrahn Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Takk for infoen pstub, men den kom vist litt sent. Akkurat montert opp hele boksen, og med avstandsstykker så stikker skjermkortet et stykke opp, men bortsett fra dette så er det i alle fall liv i den når jeg slår på bryteren nå (jippi! ). Det neste problemet jeg har nå er at jeg ikke får signal på skjermen. Har prøvd med 2 forskjellige skjermer og kabler så det er sansynligvis ikke noen av de. Så da gjenstår vel skjermkortet, hovedkortet eller strømmen. Hvor bør jeg starte åg hvordan bør jeg gå frem for å finne feilen? Forresten beklager at jeg trenger litt ekstra hjelp, og takk til de som gidder åg hjelpe . Det virker som jeg har glemt mer eller mindre alt siden sist jeg gjorde dette for en tre år siden, og nå er nesten blank på dette området. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Blir kanskje litt irriterende, men du kanskje skal ta bort de avstandsstykkene igjen, sånn at du får skrudd skjermkortet ordentlig på plass? Ser ut som det er et relativt tungt skjermkort du har, så det bør helt klart skrus fast i kabinettet. Det tviler jeg på at du får gjort ordentlig når det stikker opp. Kan "lett" bli for tungt for hovedkort-kontakten og få dårlig kontakt... Du har vel husket å koble til strøm-kablene til skjermkortet igjen etter re-monteringen av alt? :-) Godt å høre at det ble lettere å skru på maskinen med en på-knapp tilkoblet i hvert fall! Lykke til videre, håper alt løser seg til slutt! Lenke til kommentar
Aldrahn Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Ja tror jeg blir nødt til å skru ut hovedkortet igjen, ser såfall ingen annen måte å få festet skjermkortet på. Har husket begge støm kablene denne gangen, som de sier fool me once shame on you, fool me twice shame on me . og ja alt var betydelig mye lettere når kablene var i . Lenke til kommentar
Aldrahn Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Ferdig med enda en installering av alt. Alt ser ut til å virke lys, vifter osv. men jeg får ikke noe liv i skjermen. Kan noen komme på noe lurt som kan være grunnen til at jeg ikke får bilde? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 D'OH! Jeg føler meg bra dum nå. Her maser jeg om avstandsstykker opp og ned i mente, og så trenger du dem ikke. Beklager så mye, jeg har notert meg at enkelte kabinett kommer med fantasifulle hovedkortløsninger. Det vanligste er at skjermkortet ikke er satt helt nede i slotten eller at strømmen ikke er koblet til; hvis PCI-E låsemekanismen er igjen burde kortet stå riktig, og du har allerede sjekket strømtilkoblingene. Har du koblet til pc-høyttaleren (hvis kabinettet har en slik)? Feilkodene står på side 114 i manualen. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Finn fram tilbehørsposen du fikk med kabinettet og plukk ut ting #3b - "buzzer x 1". Skru av maskinen, finn fram til der du koblet til av/på-knappen, og plugg #3b i pinheaderen over "Power LED" (side 26 i manualen). Skru på og fortell hva slags lydsignal du får ut (side 114 i manualen). Lenke til kommentar
Aldrahn Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 hehe, ingen problem med hele avstandsstykke greiene, nå vet jeg såfall hva et avstandsstykke er til neste gang, også fikk jeg jo sånsett god erfaring fra å ta fra hverandre maskinen for å sette den sammen med stykker for å så gjøre hele prosedyren igjen . Uansett, installerte "buzzer'en" og skrudde på maskinen, fikk et kort pip, noe som ifølge manualen indikerer at ingenting er feil i oppstart (jippi jeg har klart å gjøre noe rett ), men hvis det ikke er maskinen så gjenstår vel bare skjermen eller kabelen som mulige syndere. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jepp, det høres bra ut. Hva slags skjerm er det? Hvordan har du koblet den opp? Har du mulighet til å låne en annen skjerm evt. et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Aldrahn Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Fått alt til å fungere nå. Det viste seg at begge pc skjermene mine har død. Så nå har jeg koblet den til tv-en . Sitter å holder på å installere Windows for øyeblikket. Tusen Takk til alle dere som hjalp meg med å få start på pc-en! Uten dere så hadde jeg sikkert svidd av hele maskinen eller lignende. Så igjen Tusen takk! Lenke til kommentar
Aldrahn Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Fått alt til å fungere nå. Det viste seg at begge pc skjermene mine har død. Så nå har jeg koblet den til tv-en . Sitter å holder på å installere Windows for øyeblikket. Tusen Takk til alle dere som hjalp meg med å få start på pc-en! Uten dere så hadde jeg sikkert svidd av hele maskinen eller lignende. Så igjen Tusen takk! Lenke til kommentar
pstub Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Godt å høre! Får håpe du blir fornøyd med PC'en din nå da! Alltid hyggelig å hjelpe folk som er takknemmelige og høflige i sine svar! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Godt å høre! Får håpe du blir fornøyd med PC'en din nå da! Alltid hyggelig å hjelpe folk som er takknemmelige og høflige i sine svar! Her tenker jeg med engang: "Harald gjør ting han ikke kan..." Hehe, fint det ordnet seg for trådstarter, hadde selv "et megaproblem" dengangen jeg skulle skru sammen den nye PC'en min og det var noen år siden sist. Jeg glemte vel alt som het 12v til hovedkort og skjermkort. Kjefta ned den ene etter den andre for å selge med deler som ikke passet sammen.... hehe. Summa sumarum; Man bør lese hovedkortmanualen. Der står det meste som er viktig å få med seg. Selv for en erfaren fyr. Tenker den tanken om han som kjøpte sykkel til kidsa sine og lot det stå til uten bruksanvisning da han skulle montere dem..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå