Gå til innhold

Ventelo: mine dårlige erfaringer


Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere fått bredbånd hos BKK, men de kuttet ut sin portefølgje på dette området og overførte bredbåndskundene til Ventelo.

 

Jeg er nærmest sjokkert over hvor dårlig Ventelo fungerer.

 

Omtrent fra første stund var det i uorden. Lenge ble det sagt at det var et problem i en sentral der jeg bodde og at Telenor måtte fikes dette. Men så ble vist sentralen friskmeldt men jeg hadde allikevel ikke bredbånd. Da sendte de en reparatør som kunne si at det var noe feil i sentralen og at han måtte fikse dette. Det gjorde han og det fungerte.

 

Noen dager senere var nettet nede igjenm og jeg ringte support. De kunne ikke finne noe feil og mente det var min PC sonm det var noe galt med (på tross av at det var to PCer og en smarttelefon som gikk ned og at jeg kunne koble meg til et åpent trådløst nettverk jeg fikk inn i huset, uten problemer. Bare her svikter jo logikklen helt fra Ventelo sin side. De viste til at hadde forbindelse på min IP telefon og da måtte jo deres nettverk være helt ok (på tross av at andre nettverk virket men ikke Vedntelos).

 

 

Så var det en rekke telefonsamtaler med support. Det viste seg at en fra gang til gang ikke kjente forhistorien - der var med andre ord ingen kommunikasjon mellom kundebehandlerne og det som var loggført var svært mangelfult. Og hver gang jeg ringte inn var det de samme spørsmålene, om jeg hadde koblet riktig osv, jeg måtte ta ut ledninger og sette inn ledninger - om og om igjen for hver kundebehabndler jeg møtte. Og like uklare og forvirrende svar hver gang.

 

Etter den siste kontakten jeg hadde fant kundebehandler at det var den trådløse routeren som var i stykker og jeg skal få en ny, men må selvsagt vente på denne.

 

Den tiden jeg har hatt Ventelo har jeg vært omtrent like mye uten nett som med nett. Ingen ting tyder på at dette vil bedre seg.

 

Dette til advarsel for folk som har tenkt å få seg en bredbåndsleverandør. Væår litt oppmerksom på hva en kan risikere hvis man bruker Ventelo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og for å følge opp mitt eget innlegg.

Først ble det lovet å sende den nye ruteren før helgen. Men så kunne de ikke det. Jeg ringte imidletid igjen på mandag. Da sa de den var sendt og det ville ta et par dager før jeg fikk den. Så hørte jeg ikke noe mer men ringte igjen på onsdag. Da kunne de fortelle at den ikke var sendt allikevel. Men nå har de lovet å sende den, og jeg må si jeg nesten begynte å le da de kunne si at jeg skulle slippe å betale for den (altså erstatning for en ruter som ikke virket).

 

men altså, jeg venter enda, og det blir jo spennende om de nå gjør det de sier de skal gjøre.

 

For øvrig er jeg handikappet og har problemer med å få hentet pakken på posten. Derfor spurte jeg om de kunne sende den på døren. Men det ville de ikke.

 

Så Ventelo er ikke bare fullstendig upålitlig, de er også kjipe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...