Gå til innhold

Maks grense på mobilt bredbånd, hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp alle sammen!

Har nå invitstert i Telenor mobilt bredbånd "Fri bruk"

På telenor sine sider står det:

For å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd, forbeholder Telenor seg retten til å begrense overføringshastigheten for Mobilt Bredbånd til maksimum 100 kbit/s dersom bruken overstiger 10 GB per kalendermåned i 2 måneder eller mer for Total og Fri Bruk.

Vil det si at de begrenser overføringshastiheten for meg i 2 måneder om jeg overstiger 10gb i en måned? Eller begrenser de den permanent om jeg overstiger 10gb to måneder på rad?

Er det anbefalt å styre unna msn, skype og facebook for å ikke overstige? Eller bruker ikke disse programmene noe særlig kapasitet? Vet jeg ikke skal bruke youtube osv ;)

Takker for all hjelp jeg kan få, håper på svar før 10.10.2010 ( i morgen) da vi drar på ferie :tease:

- Daniel :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel 5GB pr måned (?) og da vil hastigheten begrenses ut månedsperioden.

Råder deg til å installere programvare som begrenser bruk av båndbredde.

Opera har en modus som komprimerer bilder. Firefox har adblock+ som kutter annonser.

Går også an å disable visning av bilder på websider. Da kan du klikke på de bildene du vil vise.

MSN og Skype er ikke så grådige, dersom du ikke bruker video. Skype har en bra kodek som bruker lite båndbredde ved samtaler.

PS: Pass på at du ikke er Skype Super-Node, for da vil andre bruke av båndbredden din...

The easiest way to prevent Skype from being a Super-Node is to block access to the ports 80 and 443 in Skype. You can do that under Tools > Options > Connections. Just uncheck the option “Use port 80 and 443 as alternatives for incoming connections”.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Takk for bra svar!

Det er 10gb for Fri bruk ;)

Du råder meg da til å bruke Firefox da eller :) ?

Jeg bruker Chrome atm (med tanke på utseende, og jeg føler den går raskest)

PS: Pass på at du ikke er Skype Super-Node, for da vil andre bruke av båndbredden din... -> Enkelt og greit, jeg styrer unna skype, da jeg ikke trenger det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...