Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvem stjeler scootere?

Anbefalte innlegg

Hvem er det egentlig som stjeler scootere? Ingen voksne folk gjør slikt. Scootere er billige, trege og man kan jo ikke bruke dem noe særlig på offentlige veier så fort tyveriet er anmeldt. Scootere blir ofte funnet av politiet iløpet av kort tid i vraket tilstand. Så hvorfor risikere straff for noe slikt hærverk? Man får jo masse ekstrautgifter, veiavgifter, egenandeler og utgifter til alternativ transport.

Er det noen kjeltringer her som kan utdype? Er det noen som kjenner til slike undermennesker? Hvor gamle er de? Jeg tipper det er snakk om 16-17 år gamle gutter.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel de samme som stjeler mopeder, motorsykler og biler? Dessuten er det ofte lett å stjele en scooter, for langt ifra alle scootereiere bruker rattlås og hengelåser. Jeg kjørte rundt på scooteren min i nesten tre år, og ble aldri stoppet av politiet, heller ikke i vanlige rutinekontroller. Sjansen for å bli stoppet på en stjålet scooter er liten, og den er enda mindre hvis du bytter skilt.

Lenke til kommentar

Det er vel de samme som stjeler mopeder, motorsykler og biler? Dessuten er det ofte lett å stjele en scooter, for langt ifra alle scootereiere bruker rattlås og hengelåser. Jeg kjørte rundt på scooteren min i nesten tre år, og ble aldri stoppet av politiet, heller ikke i vanlige rutinekontroller. Sjansen for å bli stoppet på en stjålet scooter er liten, og den er enda mindre hvis du bytter skilt.

Sant nok, politiet bruker ikke særlig ressurser på det. Men da bør du bytte skilt, og er du uheldig så kan du støte på eieren også, kanskje er det noen særlig kjennetegn som du ikke vet om.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Sjansen for å bli stoppet på en stjålet scooter er liten, og den er enda mindre hvis du bytter skilt.

Var en fyr som stjal mitt mc-skilt og satt på en stjålet scooter. Da begår man to lovbrudd man kan bli straffet for. Hvis man først rapper et skilt er det mye større sjanse for å bli tatt, da skiltet også er meldt stjålet.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare voksne menn som stjeler biler og motorsykler, og heller ikke kun fattige. Kanskje det var noen som så scooteren din (var den sikret?) og tenkte det var raskere å ta den enn å gå?

Er det SÅ enkelt å starte uten nøkkel?

Jeg tror det er drittunger som holder på med slikt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Uansett, jeg brukte scooteren som et brukskjøretøy, tyvene har bare stjelt den for gøy også ødelagt den og kasta den. Så jeg klarer bare ikke å se poenget med det. Mer hærverk enn tyveri igrunn.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Kan hende det er noen 16-17 ja, som har samme scooter selv som vil ha en gratis delesykkel

Men hvis du har funnet dem igjen bare litt herpa er det sikkert noen kule folk på en fest eller noen som har lite å gjøre. utenlandsk opprinnelse.

Lenke til kommentar

Kjenner et par sånne folk, og nei, de er ikke østeuropeere. Et par av dem er like norske som en potet.

De gjør det for å ha det gøy, og de har en care-holdning til alt. Ellers er de greie folk, ganske normale.

Et par jeg kjenner som stod på motorsykkel/moped parkeringa da jeg parkerte tidligere i sommer. De hadde da øynene på en scooter som nøkklene stod i. Fikk tatt dem vekk, de stjal den ikke :p

Lenke til kommentar

Kjenner et par sånne folk, og nei, de er ikke østeuropeere. Et par av dem er like norske som en potet.

De gjør det for å ha det gøy, og de har en care-holdning til alt. Ellers er de greie folk, ganske normale.

Et par jeg kjenner som stod på motorsykkel/moped parkeringa da jeg parkerte tidligere i sommer. De hadde da øynene på en scooter som nøkklene stod i. Fikk tatt dem vekk, de stjal den ikke tongue.gif

Det er frekt å gjøre slikt. Selvfølgelig betyr det ikke noe for dem, men det var surt for andre.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du kan jo prøve og feste en slik gps ting slik at du kan se hvor sykkelen er smile.gif og så kan du stille med en paintball markør ( kullene fryser du selvsagt først) og ha en fin care-holdning når du står der og skyter dem :w00t: :w00t: :w00t:

Frosne paintballkuler høres nøyaktig ut som det riktige middelet!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

jeg parkerte min atv utfor biblioteket rett ved inngangen og en vei. kom ut av biblioteket og tok noen på ferken. hadde rivet opp dekslet og sto og prøvde å kick starte den. etter det tok jeg ingen sjangser. selv på mc parkering der det alltid er folk.

jeg bruker en tykk bilema lås med en gul låspåminner som jeg fester på fronten av sykkelen og på låsen bak. de ser skurken de er lås på og jeg husker å ikke starte motoren før jeg har fjernet låsen:P (noe som ikke er smart!)

Lenke til kommentar

jeg parkerte min atv utfor biblioteket rett ved inngangen og en vei. kom ut av biblioteket og tok noen på ferken. hadde rivet opp dekslet og sto og prøvde å kick starte den. etter det tok jeg ingen sjangser. selv på mc parkering der det alltid er folk.

jeg bruker en tykk bilema lås med en gul låspåminner som jeg fester på fronten av sykkelen og på låsen bak. de ser skurken de er lås på og jeg husker å ikke starte motoren før jeg har fjernet låsen:P (noe som ikke er smart!)

Hva skjedde da? Fikk jævelen det han fortjente? Stakk han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...