Startech Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Hei! Første tråd, og første post her på diskusjon.no Jeg skal ha meg ny mobiltelefon siden den gamle jeg er bundet til gjennom telenor går ut på abonnement binding, og ser at det er på tide med fornying. Har satt noen enkle krav til hvordan den skal være. Totalpris: <= 5000,-Abonnement: Telenor, det mest sms-vennlige. Mobiltype: Touch (selvfølge nå til dags?) Bruk: sms, e-mail, internettbruk, planlegging, brukervennlighet og batterilevetid. Krav: 3G-turbo, android os, s-amoled/amoled Kommer til å bruke telefonen til å sende mest sms, ringer ikke så mye og derfor vil jeg ikke vektlegge det når det kommer til abonnementvalg. Har sett på HTC Desire, og et par nye Samsung modeller (og iphone4, men utelukker den; fordi jeg er ikke noe fan av apple produkter pga pris og det man får for prisen dem setter). Tviler litt på HTC siden Samsung ser ut til å lede fronten når det gjelder hardware oppdateringer. Eksempel: Spørsmålet mitt er da som følger: Hvilken er ment for meg? Jeg liker at det er mye kvalitet over hele linjen med telefonen jeg bruker (og dette burde ikke være en indikasjon på at jeg burde overstige 5000,- (totalpris) personlig), og hvilket abonnement Telenor tilbyr er riktig å kombinere med? Til de som er villige til å hjelpe, kan dere bare gå til nettbutikken til Telenor å lete frem det dere mener er å anbefale! Til slutt vil jeg presisere at jeg ikke har mye kunnskap innenfor dagens mobilmodeller og det som er. Dette ble litt mye skriveri, men det får bare være, håper dere kan hjelpe fordi Mvh Edit: Rettelser. Endret 9. juli 2010 av Startech Lenke til kommentar
practiz Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) HTC og SE har begge android systemet, men HTC bruker vanligvis det som heter senSe, litt annet opplegg på "skrivebordet" på telefonen, der har du raske muligheter til å se på meldinger, kalenderoppføringer, eposter og logger du har mottatt den siste tiden, samme har SE med TimeScape (x10 og x10mini) skal du bli en SMS guru vil jeg anbefale av egen lærdom at du velger berøringsfølsomme skjermer, og ikke trykkfølsomme skjermer. bitteliten anbefaling, sonyericsson x10mini pro, liten skjerm men vanvitting morsom i bruk, og du har full tilgang til alt mulig pga android market og fult tastatur +++ htc desire, vanvittig rå skjerm med god berøring, kan være mye utsatt men skal visstnok tåle mye etter hva testene sier. (men totalprisen blir nok litt for høy) begge 2 har absolutt ett respektivt kamera ! Endret 10. juli 2010 av practiz Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Sense, faktisk. Telefoner du bør vurdere: - HTC Desire - HTC Wildfire - SE X10i Mini Pro Men hva med iPhone 3GS? Denne bør passe ditt bruk ganske bra, bortsett fra at det er iOS og ikke Android. Bor du i nærheten av Larvik kan jeg faktisk skaffe deg en iPhone 3G til røverpris, ny. Endret 9. juli 2010 av Gregory House Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Kan anbefale Sony Ericsson X10i (den store versjonen). Kjøpte meg nettopp X10i'en. Liker veldig godt designet på den, skjermen er veldig god(!), er også veldig rask. Det som er så kult med den også, er at den har Timescape! En veldig nyttig funskjon hvor du har all mailen din, facebook hvis du har, twitter hvis du har osv på ett sted! Kameraet på den telefonen er helt syk! Tar veldig gode bilder med 8 megapixler. Men dessverre er ikke batterilevetiden så god. Men X10 er ikke et dumt kjøp, og du vil ikke angre på at du har kjøpt den Lenke til kommentar
Startech Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Hei, og takk for gode svar! Vurderer og vente en stund for å se om prisene faller litt. Samtidig er jeg fortsatt bundet til å betale et lite beløp for mobilen jeg bruker nå frem til august. :\ Har tenkt litt på Galaxy telefonen for å være ærlig, har sett og lest tester av den, mye positivt. På den andre siden er et mer økonomisk valg å gå for X10 og Desire som dere selv er inne på. Har aldri vært en fan av Sony Ericsson sine produkter, så vet ikke helt om det er min greie til tross for denne ene modellen som ser ut til å imponere. Noe som frister litt er å vente på Galaxy 2 modellen, den ser rett og slett rå ut. Startprisen vil være rimelig høy, men å vente på noe sånt kan vel ikke skade? Klarer å holde ut med mobilen jeg har om jeg går inn for det. Skal vurdere dette nøye, står mellom Desire/Galaxy eller å vente på prisfall/nye produkt. Mvh Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Sony Ericsson imponerer med X10'en sin. Jeg har tross alt brukt SE alltid da.. Hvis du ikke har noe i mot å vente, kan du kjøpe Desire'eren som kommer til en billig penge med SuperTalk i august. Lenke til kommentar
Startech Skrevet 12. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2010 Hvis du ikke har noe i mot å vente, kan du kjøpe Desire'eren som kommer til en billig penge med SuperTalk i august. Godt tilbud, men det er jo operatørlås til Netcom, må ha Telenor! Det står mellom Desire eller Galaxy. Lurer på om noen vet om det er noen telefoner i dette sjiktet som er verdt å vente på? Skal ihvertfall foreta et kjøp innen September. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Du må ikke ha Telenor. Du kan lett låse opp operatørlåsen sånn at du kan bruke hvilken som helst operatør. EDIT: Du har jo HTC Evo, men vet ikke når og om den kommer til Norge, men kan kjøpes unlocked fra eBay. Endret 12. juli 2010 av Lami Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Du må ikke ha Telenor. Du kan lett låse opp operatørlåsen sånn at du kan bruke hvilken som helst operatør. EDIT: Du har jo HTC Evo, men vet ikke når og om den kommer til Norge, men kan kjøpes unlocked fra eBay. Evo kjører ikke GSM nettet og da blir den selvfølgelig uaktuell i Norge... Galaxy S er jo helt klart den beste telefonen som er nevnt her så kjøp den. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Du må ikke ha Telenor. Du kan lett låse opp operatørlåsen sånn at du kan bruke hvilken som helst operatør. EDIT: Du har jo HTC Evo, men vet ikke når og om den kommer til Norge, men kan kjøpes unlocked fra eBay. Enkelte må ha Telenor pga dekning,kundeservice,funksjonalitet. Når man er fornøyd med en leverandør, så er det lett å forstå at man ønsker å fortsette med det. Til Trådstarter: Jeg vil anbefale Sony Ericsson X10 Mini Pro eller HTC Desire, da har du 2 alternativer i 2 forskjellige prisklasser :-) Med SuperTekst får du jo rimelig gode priser også. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Jeg skal ha meg ny mobiltelefon siden den gamle jeg er bundet til gjennom telenor går ut på abonnement binding, og ser at det er på tide med fornying. Har satt noen enkle krav til hvordan den skal være. Hvilket abonnement har du? Husk at en telefon sjelden er gratis, selv om du gir 1 kr for den i butikken. Flere av Telenors abonnementer har ulik månedsavgift avhengig av om du har binding eller ei. Forøvrig kan du rebinde vederlagsfritt hos Telenor en mnd. før bindingens utløpsdato. Du må ikke ha Telenor. Du kan lett låse opp operatørlåsen sånn at du kan bruke hvilken som helst operatør. EDIT: Du har jo HTC Evo, men vet ikke når og om den kommer til Norge, men kan kjøpes unlocked fra eBay. Enkelte må ha Telenor pga dekning,kundeservice,funksjonalitet. Når man er fornøyd med en leverandør, så er det lett å forstå at man ønsker å fortsette med det. Men du kan låse opp telefonen, slik at du kan bruke Telenor. Endret 13. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
Startech Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Hei igjen! Velger å bumpe denne tråden, siden jeg (delvis) har løst hvilken mobil jeg skal kjøpe. Samsung Galaxy S ble det til slutt. Tingen er at Telenor sin nettbutikk ikke har den inne på lager, men får den inn igjen den 13.08. Siden det er tre uker igjen til de får den inn på lager, er det noen mobiler rundt det kommende kvartalet som er verdt å vente på (htc desire hd (kommer evo til norge?) f.eks? eller noen 4g baserte mobiler? mtp at 4g ikke er i nærheten av etablering, er det vel ikke vits å tenke på den slags nå vel?)? Ser ikke helt for meg at galaxy s går ut på dato de kommende månedene! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Eneste som er lansert er jo iPhone 4 da. Men du kan jo se om du har noe elkjøp, Expert, telebutikk etc i nærheten. Vi har den iallefall inne hos oss. Lenke til kommentar
Startech Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Sant det. Jeg har hørt rykter om en Desire HD (kilde: engadget) release, men ikke noe annet. Skal sjekke hva de har inne i lokal butikkene Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Elkjøp selger Galaxy S til 4500,- nå, ser ut til å være helt uten abonnement/binding: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobiltelefon-uten-abonnement/I9000BLACK/samsung-galaxy-s-i9000;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå