Byte Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hei! for ca en time siden bestillte jeg flybillett til Stavanger. Damen jeg pratet med sa jeg måtte møte dagen før, skal inn den 27 Juli så da må jeg møte 26. Hva skjer? Er det noe opplegg for de som møter dagen før? eller er det bare venting? Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg skal møte på Madlamoen kl 08:00 28.juli (luftforsvar), og har fått flybillett fra Gardermoen. Ankommer da rundt 11 kvelden før, og ifølge han jeg snakket med som bestilte billetten var det bare å møte opp på basen, vise frem innkallingen, også får man sove der. Står også dette på "slik reiser du"-sidene deres. Oppmøte dagen før?På grunn av fly- eller togruter har enkelte behov for å reise dagen før innrykksdagen. Da overnatter du på KNM Harald Haarfagre. Møt opp i porten på KNM Harald Haarfagre og vis frem innkallingskortet. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Det er rett og slett fordi det ikke finnes klaffende ruter om du reiser samme dag, ja. Jeg måtte f.eks ta Nordlandsbanen til Værnes ved innrykk, og det toget går to eller tre ganger i døgnet. Da var det bare å komme kvelden før, og ble henta med minibuss på flyplassterminalen (dette var naturligvis før jeg visste at det er mye kortere å gå fra togstasjonen i Stjørdal sentrum enn flyplassterminalen...). Vi som kom samtidig ble deretter vist inn på ei kaserne, inn på et ledig soverom og "her sover dere i natt. Oppmøte i morra der og der kl 0800 sharp, husk å ta med alle bagene deres, da dette ikke er rommet deres" Endret 9. juli 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hva skjer? Er det noe opplegg for de som møter dagen før? eller er det bare venting? De første 3-4 dagene på rekruttskolen består kun av venting, så her er det bare å smøre seg tykt med tålmodighet. Du blir nok bare innkvartert på et rom over natten, så er det opp til deg hva du ønsker å ta deg til på kvelden. Velferden er jo en fin plass å slå ihjel tiden. Dagen etter begynner nok selve innkvarteringen med infomøte i kinosalen og utdeling av tropp og den type ting. Men for å nevne det igjen, det er mye venting og lange dager. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) hehe, husker de første dagene ja.. Nesten ingen som kjenner hverandre, folk er ganske stille i tillegg til ventingen. Men man blir rimelig fort kjent med de man bor på rom med da. Endret 13. juli 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå