Mariove Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Noen som har peiling på valg av gråfarge til stue/kjøkken (åpen løsning). Jeg skal male og sliter VEEELDIG med å finne rette fargen.. har prøvemalt med en rekke farger, og kun to var ikke helt håpløse.. Skumring fra Jotun (fargekode 1000-N) + Refleksjon også fra Jotun (har ikke fargekoden, men lysere enn skumring, men såvidt jeg har skjønt det med litt mer gult og rødt). Problemet med skumring - som visstnok i følge fargekoden - skal være en helt nøytral gråfarge er at den på noen av veggene ser lilla ut. Refleksjon blir litt for lys og ikke "grå nok".. Hva gjør jeg får å få en helt fin lys nøytral gråfarge.. noen som vet hva slags farge som ofte blir brukt f.eks. nye bygg i dag (jeg bodde en periode i Ringnes Park i Oslo, og der var veggene malt i en veldig fin helt lys gråtone.. ser nesten hvit ut, men kald og grå i motsetning til eggehvit og alle de fargene..) Huff, dette ble usammenhengende.. men håper noen skjønner hv ajeg mener og har noen gode tips.. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Eg har sjølv malt stova mi grå, brukte då to grå farger. Sjølve veggane malte eg lysegrått medan lister, vinduskarmar, dørkarmar og andre slike detaljer som trengte maling blei malt i ein mørkare gråfarge. Sjølv hadde eg ikkje problemet med at veggane såg lilla ut, men det kan være fordi lysegrått ser lysare ut når du samanlikner det med mørkegrått. Husker desverre ikkje fargekodene eller namn på dei fargane som eg valgte, men trur eg berre valgte to passelige gråfargar frå lista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå