Gå til innhold

BK: På stranda


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Har akkurat vært på stranda, og her er bilde fra dagen.

 

Nikon D90

50mm

1/2500s

f/4

ISO100

 

post-44035-1278666236,0686_thumb.jpg

 

Bildet er noe etterjustert i CamraRaw. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over den skjeve horisonten. Jeg valgte ikke å gjøre noe med den, da jeg ville ha bildet nærmest raw-filen som mulig.. :)

 

 

 

...fooor at?

 

Anyways, er ikke huden hennes relativt smudget ut her eller hva det heter? Ser ut som kraftig etterbehandling, SOFTING heter det ja!!

Bildet er tydeligvis også tatt med et objektiv som gir mye kromatisk abberasjon også, (det kan lett fjernes) mye blå streker i kontrastene på bildet.

Er vel forresten aldri en god idè å la mennesker posere såpass tett på kameraet når sola er en eller annen plass bak fotografen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Bildet er tydeligvis også tatt med et objektiv som gir mye kromatisk abberasjon også, (det kan lett fjernes) mye blå streker i kontrastene på bildet. Er vel forresten aldri en god idè å la mennesker posere såpass tett på kameraet når sola er en eller annen plass bak fotografen...

 

De blå strekene kalles for hav med store bølger! :D Altså det blå er havet, det hvite er bølgeskum. ;) Blir jo litt dumt å fjerne dette da.. Og huden hennes er ikke softet, eller glattet ut som det heter på Norsk. Det eneste som har blitt gjort er å fjerne 2 stk skjennerende flekker med sand i ansiktet, og bildet har blitt svakt lysnet i CamraRaw.

 

 

EDIT: My bad.. måtte forstørre bildet litt, da så jeg det gitt.. skal se om jeg laster opp en versjon hvor jeg har fjernet dette..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

ville gjerne ha sett de bølgene litt lavere. slik de er nå så kutter de hodet. men det er nå bare meg.

 

ellers så burde du prøve å få sola bak henne. slik det er nå så må hun myse, og det ser sjeldent bra ut. men igjen prøv å få litt lys rundt øynene så de ikke forsvinner i mørket. bruk noe til å reflektere litt fra sola.

 

poseringen ser ganske stiv ut. prøv å vend henne litt til siden, samtidig som hun ser mot deg. cluet er at skuldrene burde ikke være i lik høyde og samme vinkel.

 

og jeg regner med at du har brukt Lightroom e.l. og senket clarity litt for mye siden huden er slik den er.

 

vel, det var det jeg ser:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...