Gå til innhold

Forventninger: Windows Phone 7


Anbefalte innlegg

I et forsøk på å lese meg litt opp på smarttelefoner har jeg kommet over en imponerende plattform som jeg aldri trodde jeg skulle finne interessant. Windows Phone 7.

 

Jeg er mac-bruker, men har ikke iphone (føler at jeg blir litt lurt som forbruker med det produktet). Så nå når jeg vurdere å gå over til en mer avansert telefon, så tenkte jeg Android og en HTC Legend.

 

Men nå har jeg lest en del om WP7 og jeg har sett demonstrasjoner av operativsystemet, og jeg er mektig imponert. Etter min smak så er dette rent visuelt sett milevis forran både Android og iOS. Og når det kommer til brukervennligheten til brukergrensesnittet, så ser dette også ut til å være helt fantastisk. Rent, oversiktlig og informativt.

 

Hva tenker dere om WP7?

Er dette en plattform det er verdt å vente på?

Hva vil være styrker/svakheter i forhold til iOS og Android?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg til å se hva de får til med Phone 7, de som har testa det så langt har mye pent å si. Men det kommer jo også ann på hvordan det blir mottatt i markedet, slår det ann og får mange til å utvikle app kan det bli en bra konkurrent.

Men jeg må ha ny mobil nå, så det blir en Desire i ventetida.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om WP7?

Er dette en plattform det er verdt å vente på?

Hva vil være styrker/svakheter i forhold til iOS og Android?

Jeg har en Dell Axim med WM6.1. Ingen av de applikasjonene jeg bruker på den kan kjøres på WP7. Hvis jeg likevel må finne andre programmer, hvorfor skulle jeg da velge Windows?

 

Kanskje WP7 blir kjempebra. Men det vil ta tid, kanskje lang tid. Verken iPhone OS eller Android var særlig imponerende i de første utgavene. Kan ikke forestille meg at WP7 blåser noen av de etablerte operativsystemene av banen med de første versjonene.

 

Det er også veldig avhengig av at Microsoft finner den riktige formelen. Det gjorde de definitivt ikke med Kin, som fikk en levetid på hele 6 uker.

 

Ryktene sier at WP7 blir like lukket og låst som iPhone. Apps kan kun installeres gjennom en kontrollert, regulert og sensurert App Store, akkurat som med iPhone. Og så var det reklamen, da ...

 

Microsoft has highlighted its intention to make Windows Phone 7 into an advertising platform. Microsoft's General Manager for Strategy and Business Development, Kostas Mallios, said that Windows Phone 7 will be an "ad-serving machine", pushing advertising and brand related content to the user.

http://en.wikipedia....Windows_Phone_7

 

Jeg vil selv ha kontroll over min egen mobil. Da blir det ikke iPhone eller WP7, da blir det Android. Android med AdFree.

Lenke til kommentar

Tror Windows Phone 7 må bli bedre enn iOS om de skal ha en reell sjanse, siden de ser ut til å ha samme målgruppe. Ser ikke bort fra at dette skjer - for min egen del synes jeg faktisk også at WP7 ser litt kult ut, og jeg har fått litt sansen for MS i det siste, etter å i flere år ha sett på dem som en dinosaur. Windows 7 er et godt produkt, og om MS spiller kortene sine riktig kan de overraske. Hadde absolutt vært kult om det ikke bare var Android og iOS som slåss om markedet, men i tillegg også WP7 ... og WebOS :)

Lenke til kommentar

@BeyondALL

Slik jeg har oppfattet det jeg har lest, så kommer WP7 til å bli mottatt veldig positivt av apps-utviklere. Mange av de viktigste utviklerne har allerede kastet seg på.

 

@Prompel

MS har jo en del erfaring med smarttelefoner fra før, så man skulle jo tro at WP7 skulle klare seg godt fra starten av, selv om dette ser ut til å bli et helt nytt OS?

 

Om det blir like lukket som iOS, så blir jeg skuffet. I forhold til å skulle bli en reklameplatform, så kan det gjøres forholdsvis smertefritt. Jeg tror at MS er klar over at en helt låst plattform full av reklame ikke vil bli en suksess.

 

Jeg har bevisst holdt meg unna iPhone fordi det er så lukket, og fordi prisene er alt for høye. Det som er positivt med iPhone er at både Google og MS har måttet strekke seg for å lage bedre produkter. Dette er det heldigvis vi forbrukere som vinner på.

 

@svinepelz

Konkurranse kan bare føre til gode ting for oss forbrukere. Jeg er temmelig sikker på at MS vil legge ned enormt med arbeid i WP7. Telefonen og pcen blir mer og merhverandre, og om MS skal klare seg, så må de forberede seg på denne sammensmeltingen. Ikke mange år frem i tid vil nok mange ha kun "telefon" som de bruker som både pc og telefon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Min neste mobil kommer definitivt til å være en Windows Phone 7.

Jeg vurderte Android en periode, men integrasjonen i WP7 med Xbox, Zune, Office, Facebbok mm. gjorde valget lett.

 

Fordelen med at det er lukket er at OS-et vil være mer stabilt. Elsker UI-et. Jeg syns HTC Sense og Samsung TouchWiz kun gjorde mobilen mer ustabil. HTC Sense var flott å se på, TouchWiz var bare slitsomt. WP7 UI-et ser både flott ut og virker veldig responsivt.

 

Det kan virke som at Microsoft har fått med seg flere utviklere. Det lover bra!

 

Sjekk ut 1800pocketpc for forhåndsvisning av kommende apps og spill til WP7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...