WINWIN Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hva var det du var forklart da Tenklitt, slik av vi kan se om det du var lært var Bibelsk lære... evt om det var lære fra falske kristene? For grunnen til at du sluttet å tro var på grunn av det du var fortalt og ikke det du undersøkte selv? Er det mulig at du har kastet vrak på Bibelen på feil grunnlag? Grunnen til at jeg spør, er at du ut fra tittelen på tråden er bestemt på at det er ett himmelsk håp for alle kristene i dag. Stemmer det at det var dette du ble lært? // WINWIN Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Hva var det du var forklart da Tenklitt, slik av vi kan se om det du var lært var Bibelsk lære... evt om det var lære fra falske kristene? For grunnen til at du sluttet å tro var på grunn av det du var fortalt og ikke det du undersøkte selv? Er det mulig at du har kastet vrak på Bibelen på feil grunnlag? Grunnen til at jeg spør, er at du ut fra tittelen på tråden er bestemt på at det er ett himmelsk håp for alle kristene i dag. Stemmer det at det var dette du ble lært? // WINWIN Først og fremst så har jeg kastet vrak på bibelen fordi jeg var åpen og ville undersøke selv. Inntil jeg hadde gjort det, så trodde jeg av hele mitt hjerte, ikke den ting kunne få meg bort fra kristendommen. Så det er ikke noen sære greier fra en liten kristen sekt som jeg fikk nok av, og forlot kristendommen i protest. Ellers er tråden noe jeg selv lurer på - hva kristne tror at de faktisk skal gjøre på i det nye livet sitt. En hel evighet (som er nevnt før, en evighet er mye lengre enn 100 år eller 100.000.000.000 zikiliarder år.. det er VELDIG lenge.. bare for å understreke det... Hva skal du gjøre på? Om himmelen er den klassiske versjonen med perleporten og St. peter som slipper inn verdige, til gater av gull, blant skyene, eller om det er her på den nye jorden som Åpenbaringen 21 snakker om.. det vet jeg ikke. Det eneste jeg lurer på er hva du som kristen tror du skal bruke all denne tiden på? Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hva var det du var forklart da Tenklitt, slik av vi kan se om det du var lært var Bibelsk lære... evt om det var lære fra falske kristene? For grunnen til at du sluttet å tro var på grunn av det du var fortalt og ikke det du undersøkte selv? Er det mulig at du har kastet vrak på Bibelen på feil grunnlag? Grunnen til at jeg spør, er at du ut fra tittelen på tråden er bestemt på at det er ett himmelsk håp for alle kristene i dag. Stemmer det at det var dette du ble lært? // WINWIN Først og fremst så har jeg kastet vrak på bibelen fordi jeg var åpen og ville undersøke selv. Inntil jeg hadde gjort det, så trodde jeg av hele mitt hjerte, ikke den ting kunne få meg bort fra kristendommen. Så det er ikke noen sære greier fra en liten kristen sekt som jeg fikk nok av, og forlot kristendommen i protest. Ellers er tråden noe jeg selv lurer på - hva kristne tror at de faktisk skal gjøre på i det nye livet sitt. En hel evighet (som er nevnt før, en evighet er mye lengre enn 100 år eller 100.000.000.000 zikiliarder år.. det er VELDIG lenge.. bare for å understreke det... Hva skal du gjøre på? Om himmelen er den klassiske versjonen med perleporten og St. peter som slipper inn verdige, til gater av gull, blant skyene, eller om det er her på den nye jorden som Åpenbaringen 21 snakker om.. det vet jeg ikke. Det eneste jeg lurer på er hva du som kristen tror du skal bruke all denne tiden på? Tenkt med deg selv da... Du har en perfekt dag, god frokost, en liten treningstur - stelle litt i hagen - treffe venner og bekjente - høre på musikk - spille litt fotball - klappe en hundevalp - spise en god middag - sette deg ned med en god bok og se på solnedgangen. Har malt det en smule rosenrødt her nå, men alikevell... Når du har en dag som dette - tenker du da at "Tja, herlig - da kjeder jeg meg litt og vil gjerne dø". Du klarer ikke tenke så langt fram i tid, ei heller jeg. Det jeg prøver å få fram er at ingen ønsker å dø når de har en god dag. Hvofor skal dette endre seg? // WINWIN Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Hva var det du var forklart da Tenklitt, slik av vi kan se om det du var lært var Bibelsk lære... evt om det var lære fra falske kristene? For grunnen til at du sluttet å tro var på grunn av det du var fortalt og ikke det du undersøkte selv? Er det mulig at du har kastet vrak på Bibelen på feil grunnlag? Grunnen til at jeg spør, er at du ut fra tittelen på tråden er bestemt på at det er ett himmelsk håp for alle kristene i dag. Stemmer det at det var dette du ble lært? // WINWIN Først og fremst så har jeg kastet vrak på bibelen fordi jeg var åpen og ville undersøke selv. Inntil jeg hadde gjort det, så trodde jeg av hele mitt hjerte, ikke den ting kunne få meg bort fra kristendommen. Så det er ikke noen sære greier fra en liten kristen sekt som jeg fikk nok av, og forlot kristendommen i protest. Ellers er tråden noe jeg selv lurer på - hva kristne tror at de faktisk skal gjøre på i det nye livet sitt. En hel evighet (som er nevnt før, en evighet er mye lengre enn 100 år eller 100.000.000.000 zikiliarder år.. det er VELDIG lenge.. bare for å understreke det... Hva skal du gjøre på? Om himmelen er den klassiske versjonen med perleporten og St. peter som slipper inn verdige, til gater av gull, blant skyene, eller om det er her på den nye jorden som Åpenbaringen 21 snakker om.. det vet jeg ikke. Det eneste jeg lurer på er hva du som kristen tror du skal bruke all denne tiden på? Tenkt med deg selv da... Du har en perfekt dag, god frokost, en liten treningstur - stelle litt i hagen - treffe venner og bekjente - høre på musikk - spille litt fotball - klappe en hundevalp - spise en god middag - sette deg ned med en god bok og se på solnedgangen. Har malt det en smule rosenrødt her nå, men alikevell... Når du har en dag som dette - tenker du da at "Tja, herlig - da kjeder jeg meg litt og vil gjerne dø". Du klarer ikke tenke så langt fram i tid, ei heller jeg. Det jeg prøver å få fram er at ingen ønsker å dø når de har en god dag. Hvofor skal dette endre seg? // WINWIN Hvis du tror at du i en evighet skal leve livet som i dag, oppturer og nedturer og ellers kose deg da verdens forbannelse er over.. Ja da svarer du jo på posten min da Er det din mening, så er dette altså ditt svar på mitt spørsmål, har du rett, så høres det jo helt fint ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå