Gå til innhold

Å være i himmelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ironisk nokk tror du vel at Jesus er Gud IHS... så det gjør jo jobben litt lettere ;)

Jesus Kristus sier selv at Gud er i Ham, gjentatte ganger.

Jesus Kristus sier også at Gud er ånd.

Altså er Gud det sanne menneskets ånd !

Du tror at Jesus Kristus er det sanne mennesket, WINWIN Gjør du ikke ?

Jeg tror ikke at Gud, Jesus og den hellige ånd er en og sammen nei :) Men det er jo litt OT... min feil å ta opp dette her :)

Vent litt, WINWIN Var det det som stod i innlegget over ?

Forstår du ikke hva Jesus Kristus her sier ?

NT > Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

Altså årsaken til at Jesus Kristus snakker og handler som Han gjør,

er at Gud er i Ham. Det forstår du vel ? Gjør du ikke ?

Eller er Gud for deg, noe som er langt borte et eller annet sted ?

Den Gud de sanne kristne tilber, er i Jesus Kristus.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vet at man sier at sanne kristene tror på en treenighet, men jeg er ikke enig i at dette stemmer. Grunnen til det kommer jo fram i resten av det som står beskrevet i Johannes 14:

22 Judas – ikke Judas Iskariot – sier til ham: «Herre, hvorfor skal du åpenbare deg for oss og ikke for verden?» 23 Jesus svarte: «Den som elsker meg, vil holde fast på mitt ord, og min Far skal elske ham, og vi skal komme og bo hos ham. 24 Den som ikke elsker meg, holder ikke fast på mine ord. Det ordet dere hører, er ikke fra meg, men fra Far, som har sendt meg

Egentlig er det ikke så mye vits i å gjøre teksten bold her, ettersom det meste av det som kommer fram i Bibelen tydelig viser at Gud og Jesus ikke er ens, men to.

Så nei, jeg er ikke enig i at sanne kristene tror på en treenig gud, bare flertallet ;)

// WINWIN

Lenke til kommentar

Du unviker NT sitatet over og snakker om "treenighet" ?

Som du tror betyr at Jesus Kristus og Faderen er en og samme person ?

Når det i virkelighten betyr at de er ett, som jo Jesus Kristus selv sier at de er.

NT > Den herlighet du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett

NT > Jeg og Far er ett.

Du er ikke kristen hvis du ikke tror det Jesus Kristus sier, WINWIN

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Når det i virkelighten betyr at de er ett, som jo Jesus Kristus selv sier at de er.

NT > Den herlighet du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett

NT > Jeg og Far er ett.

Jaja, vi har fått med oss at du tolker bibelen på den måten, men du har pokker ikke rett til å kritisere andre for å tolke den på en alternativ måte.

Slutt å vær en dust.

Lenke til kommentar

NT > Jeg og Far er ett.

Jaja, vi har fått med oss at du tolker bibelen på den måten, men du har pokker ikke rett til å kritisere andre for å tolke den på en alternativ måte.

Vranglære har aldrig vært godtatt av de kristne, Dr. Professor

Er de ett, så er de ett !

Lenke til kommentar

Vranglære har aldrig vært godtatt av de kristne, Dr. Professor

Er de ett, så er de ett !

Nei, det er nemlig derfor det er 35 000 grener av kristendommen, der alle kjemper for sin rett til å uttale ting som de vil, komma feil og andre helt idiotiske ting! De er med andre ord ett! :roll:

Sier fyren som kritiserer så og si samtlige av de andre kristne på dette forumet for at de bedriver vranglære... Hvor ble du ruget ut egentlig, du er jo helt unik! Det du mener MÅ være at DE andre er ett mens du er utafor?

Lenke til kommentar

Er De en profet IHS, føler du at gud prater via deg og ut til befolkningen?

Jeg mener... I hver eneste tråd du uttaler deg så har du bastant alltid rett og alle andre har feiltolket. Litt selvinnsikt er vel umulig å få inn i ett hode som er fylt opp av selvforherlighet og jesuslove...

Jeg endret nylig min signatur med deg i bakhodet, og som du ser(eller sannsynligvis ikke ser) så passer den nokså bra.

Lenke til kommentar

Nei, en profet er en som forutsier fremtiden, McHalvorsen Men at Gud snakker og handler gjennom Jesus Kristus og de kristne er sikkert. Den som kjenner Gud, gjennkjenner straks Gud i Jesus Kristus og de kristne. Når Gud snakker sier Han det samme som Jesus Kristus sier.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, en profet er en som forutsier fremtiden, McHalvorsen Men at Gud snakker og handler gjennom Jesus Kristus og de kristne er sikkert. Den som kjenner Gud, gjennkjenner straks Gud i Jesus Kristus og de kristne. Når Gud snakker sier Han det samme som Jesus Kristus sier.

Da er du profet da, iogmed at du forutser at mennesket vil bli ødlagt når vi genmanipulerer oss til å tåle sykdommer etterhvert i tråden om mennesket er på rett vei.

Gud snakker ikke igjennom de kristne, men de kristne tror gud gjør det. Du må ikke glemme at gud/jesus fortsatt bare er påstander og eventyr inntil noe annet blir bevist.

Eller hører De kanskje stemmer inni hodet, IHS? Ikke dra til legen, det eneste som hjelper er å be, oftere og lengre.

Lenke til kommentar

Gud snakker ikke igjennom de kristne, men de kristne tror gud gjør det. Du må ikke glemme at gud/jesus fortsatt bare er påstander og eventyr inntil noe annet blir bevist.

Hvis det ikke var Jesus Kristus som først utalte alle de ord som de kristne i århundrene siden har gjentatt. Hvem annen tror du det kan være ?

Hvis det ikke var Jesus Kristus som først gjorde alle de gode gjerningene som de kristne i århundrene siden har gjentatt. Hvem annen tror du det kan være ?

Gud snakker og handler gjennom Jesus Kristus og de kristne, McHalvorsen

Endret av IHS
Lenke til kommentar

De kristne har lest en godt skrevet bok, med noen gode leveregler og holdninger, men de blander og tror at det er jesus som prater igjennom dem og at det hele er guddomelig og hellig.

Det er mange mennesker før jesus som fremmet gode moralske verdier og leveregler, folk har tilogmed gjort gode gjerninger mot hverandre før jesus, tro det eller ei.

Jeg kan gjøre gode gjerninger og jeg kan være snill og god, men ikke faen om det er fordi jeg har noen jesus innimeg, jeg takker heller de som har oppdratt meg, mitt miljø og mitt eget hode for hvordan jeg lever mitt liv.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke var Jesus Kristus som først utalte alle de ord som de kristne i århundrene siden har gjentatt. Hvem annen tror du det kan være ?

Hvis det ikke var Jesus Kristus som først gjorde alle de gode gjerningene som de kristne i århundrene siden har gjentatt. Hvem annen tror du det kan være ?

Gud snakker og handler gjennom Jesus Kristus og de kristne, McHalvorsen

De kristne har lest en godt skrevet bok, med noen gode leveregler og holdninger, men de blander og tror at det er jesus som prater igjennom dem og at det hele er guddomelig og hellig.

Det er mange mennesker før jesus som fremmet gode moralske verdier og leveregler, folk har tilogmed gjort gode gjerninger mot hverandre før jesus, tro det eller ei.

Jeg kan gjøre gode gjerninger og jeg kan være snill og god, men ikke faen om det er fordi jeg har noen jesus innimeg, jeg takker heller de som har oppdratt meg, mitt miljø og mitt eget hode for hvordan jeg lever mitt liv.

Den boken du nevner ble utgitt lenge etter at snøballen var begynt å rulle, McHalvorsen Det begynnte ikke med en bok, det begynnte med et ekte Menneske Jesus Kristus, resten er historie.

Takket være Han blir millioner av mennesker den dag idag hjulpet. Det var akkurat slik Han selv ville hjelpe hele verden.

Verdensamfunnet skylder Ham et takk. Han er virkelig verdens lys.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hadde noen i det hele tatt vært kristen hvis ikke GT lå i bunn av det hele...?

Det tror ikke jeg ihvertfall... Og uten Gt = null jesus, da jesus i utgangs punktet, sammen med en drøss andre messiaser på den tiden, utga seg for å være guds sønn i tråd med jødenes bibel og uten den bibelen så hadde ingen påstått noe om noen jesus i det hele tatt. Så den må du lenger mot nordpolen, eller ekvator, med IHS...

Lenke til kommentar

Såklart, hvis ikke hadde vi jo gått til grunne som art. Virkelighet og fiksjon vet du... Kan for noen være vanskelig å skille... De samme folkene sliter med forskjellen på påstander og beviselige faktum også vet jeg... :)

Lenke til kommentar

Den boken du nevner ble utgitt lenge etter at snøballen var begynt å rulle, McHalvorsen Det begynnte ikke med en bok, det begynnte med et ekte Menneske Jesus Kristus, resten er historie.

Takket være Han blir millioner av mennesker den dag idag hjulpet. Det var akkurat slik Han selv ville hjelpe hele verden.

Verdensamfunnet skylder Ham et takk. Han er virkelig verdens lys.

Så før jesus kom så visste ingen mennesker om gode gjerninger og kjærlighet til de rundt seg altså... Den snøballen begynte å rulle lenge før jesusen din kom på banen.

Før Jesus Kristus, hadde enkelt menneske liten verdi. Det var Jesus Kristus som satte igang, det store programet for bevare mennesket i all evighet. Alt annet er bare dårlige etterligniger.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Før Jesus Kristus, hadde enkelt menneske liten verdi. Det var Jesus Kristus som satte igang, det store programet for bevare mennesket i all evighet. Alt annet er bare dårlige etterligniger.

Å, mennesker har ikke hatt noen stor verdi i kristendommen heller i de siste to tusen årene de har mumlet til jesusen sin... Alle de abrahamske religionene, og de aller fleste andre, setter gud(ene) høyest av alt, deretter mennesker. Det er akkurat det som gjør det sekulære samfunnet overlegent det religiøse, for der settes mennesket høyest og ikke imaginære guder. Vi har nemlig forstått at vi ikke kan bassere lover på ting som påståes av imaginære guder, det gjør samfunnet bare værre...

Lenke til kommentar

Helt feil, mennesket har alltid holdt sammen og prisgitt sine nærmeste. Hvis ikke hadde vi ikke overlevd... Vi er ganske patetiske dyr når det kommer til å overleve i naturen.

Jesus, eller rettere sagt hans homies, skrev en bok som er myntet på basiskunnskaper etthvert menneske er født med, derfor er det så lett å tro at jesus var så jævla nyskapende.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Å, mennesker har ikke hatt noen stor verdi i kristendommen heller i de siste to tusen årene de har mumlet til jesusen sin... Alle de abrahamske religionene, og de aller fleste andre, setter gud(ene) høyest av alt, deretter mennesker. Det er akkurat det som gjør det sekulære samfunnet overlegent det religiøse, for der settes mennesket høyest og ikke imaginære guder. Vi har nemlig forstått at vi ikke kan bassere lover på ting som påståes av imaginære guder, det gjør samfunnet bare værre...

Nei, for de kristne er Gud, Mennesket Jesus Kristus. Det er nettopp derfor de kristne setter Mennesket på førsteplass.

Det er Egoet som er på førsteplass i det sekulære samfunnet, det er derfor det sekulære samfunnet er så jævlig.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...