Gå til innhold

Problematisk for nordmenn å reise direkte fra USA til Cuba?

Anbefalte innlegg

ifølge denne artikkelen på Wikipedia er det problematisk for amerikanere å reise direkte fra USA til Cuba. greit nok at amerikanske myndigheter ikke vil at amerikanere skal bruke penger på CUba mener det noen som vet hvo lett/vannskelig det er for nordmenn å reise fra USA direkte til USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er jeg veldig usikker på at det går ann i det hele tatt.

Har dog 2 søstre som er flyvertinner og som flyr Madrid - Karibien , og som jeg har forstått det av dem så er det ikke uvanlig at amerikanerne må ta omveier for å nå cuba , fra for eksempel Cancun, så jeg tviler på at det finnes noen direktefly fra landet i det hele tatt.

Mulig jeg tar feil, men er i alle fall inntrykket mitt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Søstrene mine er ute og flyr akkurat nå så litt vanskelig å få en direkte bekreftelse av dem, men fant en artikkel som gir litt innsikt :

http://progreso-weekly.com/2/index.php?option=com_content&view=article&id=1627:lawsuit-endangers-direct-flights-between-us-and-cuba&catid=37:neighbors-to-the-south&Itemid=56

Ser ut som det går fly til cuba for cubanere som er bosatt i Usa , men direkte enkelt kan jeg ikke tenke meg at det blir.

Tok også en titt på American Airlines og som det største selskapet i Usa hadde de faktisk 0 flyvninger til Santiago de Cuba.

Lenke til kommentar

Jeg var i USA for noen dager siden og diskuterte dette med familien min jeg bodde hos, og de sa at enkleste muligheten de hadde for å komme seg til Cuba var å reise enten til Mexico eller Canada for så å ta fly til Cuba.

Siden det hverken gikk fly eller var lovlig å reise dit. Ved å sette opp fly til/fra Cuba så tjener Cuba på det, og detfor vil det bli brudd på handels-boikotten.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...