Martin_Norge Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Skal kjøpe meg pc, å har sett på en fra apple til 17 900,- med desse specsa: APPLE MACBOOK PRO 15": 2.66GHz Intel Core i7 4GB RAM Harddisk på 500 GB1 Innebygd batteri med 8–9 timers levetid Intel HD-grafikk NVIDIA GeForce GT 330M med 512 MB ER DET NOEN SOM TROR DEN HAR VERDT NESTEN 18 000,- ??? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Du sier ingen ting om hva du skal bruke maskinen til, og da er det veldig vanskelig å for oss å si om du trenger en slik maskin. Jeg tenker på å kjøpe meg en Macbook Pro 15" med i5 og 4 GB ram og 1680 x 1050 nonglossy skjerm til 16 000 kr, siden jeg trenger en kraftig maskin til tung bilde og videoredigering, og da kan den være verdt prisen. Skal du derimot bare ha en maskin til MSN, facebook og surfing så er den ikke verdt det, da kan du klare deg med en maskin til under 4 000 kr, skal du spille, så er nok en Windows maskin med et kraftig skjermkort et bedre valg. Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Du sier ingen ting om hva du skal bruke maskinen til, og da er det veldig vanskelig å for oss å si om du trenger en slik maskin. Jeg tenker på å kjøpe meg en Macbook Pro 15" med i5 og 4 GB ram og 1680 x 1050 nonglossy skjerm til 16 000 kr, siden jeg trenger en kraftig maskin til tung bilde og videoredigering, og da kan den være verdt prisen. Skal du derimot bare ha en maskin til MSN, facebook og surfing så er den ikke verdt det, da kan du klare deg med en maskin til under 4 000 kr, skal du spille, så er nok en Windows maskin med et kraftig skjermkort et bedre valg. Den skal brukest til musikk produsering generelt. Å liker best at det ikke "hakker" så mye under produseringen så trenger en kraftig maskin ja. Men er det mye som skiller I5 og I7 ? og er det mye som skiller fra 5500rpm og 7200rpm? Lenke til kommentar
jonasgutvik Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg har hørt at det ikke er merkbar stor forskjell på 5k og 7k rpm, spesielt hvis de har stor kapasitet, det handler visst om rpm per mb også (rett meg om jeg tar feil). Jeg sitter også å vurderer ny bærbar, og kommer ikke utenom apple om dagen. Mulig dette ikke er helt i henhold til tråden, men er veldig interessert i om det er enkelt å sette inn en ny hardisk i denne. Om jeg kjøper den med den billigste disken og så kjøper en SSD Disk selv, er det et enkelt inngrep å sette den inn? Den har i mine øyne blitt vesentlig mer attraktiv når skjermen kan oppgraderes. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Å bytte harddisk er en enkel prosess om du kan håndtere et skrujern. Sjekk guiden på iFixit. SSD kan virkelig anbefales, gav nytt liv til min MBP hvertfall. Har en Intel x-25 Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg har byttet til Intel SSD i min Macbook Aluminium og det er veldig enkelt å få til. Det følger med en guide til maskinen hvordan det gjøres og en mister heller ikke garantien. Så en har ingen ting å tape på å bytte selv. Når det gjelder trådstarter så ville jeg heller gått for Macbook Pro i5 2.4 Ghz , 4 GB og heller brukt de pengene du får til overs på ekstern harddisk (som backup) og/eller oppgradert skjermen. Jeg tror ikke en vil merke noe forskjell på i5 og i7 med mindre man driver med veldig tunge programmer. Som jeg har nevnt tidligere kan du også bytte harddisk enkelt selv, og det er mye billigere enn å gjøre det igjennom en Apple-forhandler. Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg har byttet til Intel SSD i min Macbook Aluminium og det er veldig enkelt å få til. Det følger med en guide til maskinen hvordan det gjøres og en mister heller ikke garantien. Så en har ingen ting å tape på å bytte selv. Når det gjelder trådstarter så ville jeg heller gått for Macbook Pro i5 2.4 Ghz , 4 GB og heller brukt de pengene du får til overs på ekstern harddisk (som backup) og/eller oppgradert skjermen. Jeg tror ikke en vil merke noe forskjell på i5 og i7 med mindre man driver med veldig tunge programmer. Som jeg har nevnt tidligere kan du også bytte harddisk enkelt selv, og det er mye billigere enn å gjøre det igjennom en Apple-forhandler. Takker for innspillene! Får se hva det ender opp med, tror jeg uansett blir fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå