Gå til innhold

Kjøpe PC for å kjøre OS X.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt ei stund på om jeg skal kjøpe meg en PC med det formålet å kunne kjøre OS X på den.

Jeg tenker jeg skal holde meg mest mulig til ca de samme komponentene som Apple bruker, men er det noen som har noen tips angående hovedkort, nettverkskort o.l. som funker med OS X?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg kjører OS-X 10.6.2 (Snow Leopard) på en noe tilårskommen stasjonær jeg har stående hjemme med et Asus P5W DH Deluxe, Intel C2D E6700 og nVidia GF 9800. Det funker helt greit, og jeg kjører med vanilla kernel. Installert med Empire EFI og original OS-X Snow Leopard DVD.

Jeg har ikke noen forslag til hva du kan kjøpe som garantert kommer til å kjøre OS-X uten problemer for deg, men ettersom jeg har forstått så kjører OS-X på Core i7 nå, og det finnes vel støtte (driver/kexts) for Radeon 4xxx og GF3xx-serien også.

Vil anbefale deg å ta en titt på http://www.hackint0sh.org/, en flott side for informasjon om OS-X på vanlig PC-hardware. Det er verdt å bemerke at det kan være ganske knotete å få til installasjonen, så se nøye etter hva andre folk har fått til sin installasjon med slik at du ikke kjøper komponenter du ikke får brukt.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...