Hveding Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Hei! Jeg lurer på hva CPU volten skal være på normalt sett ? Har AMD phenom ii x2 om det skulle ha noe og si. Også lurer jeg på en annen ting. Hvordan justerer jeg hastigheten på viftene i pc'en ? Testet speedfan men funker ikke, testet og skru % fra 0-100 uten noe forandringer. Finnes det andre programmer ? Hvordan gjør jeg det i BIOS ? Takker for svar på forhånd Mvh Patrick Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Watt, Volt, MHz, Cache ..etc ..etc finner du på AMD sin Hjemmeside. Eksempel - Spesifikasjon AMD Phenom II X2 550 Innstillingene i BIOS ligger vell sansynlig under Fan Settings eller Hardware Settings. (PS: Info/Innstilling for CPU viften kan variere fra Hovedkort til Hovedkort) En Wiki side som jeg kan tro vil være nyttig lesing for deg: http://en.wikipedia....iki/Fan_control Som det også står på Wiki siden, har de fleste Hovedkort produsentene sine egne programmer for å kontrollere/endre hastigheten på CPU viften. For å nevne de tre mest kjente her til lands: Asus har Q-Fan, MSI har Core Center og Gigabyte har navngitt sitt til EasyTune. Endret 9. juli 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå