Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs tilkobling(wifi) problemer

Anbefalte innlegg

Har en HP 7130 Laptop som jeg bruker til vanlig. Routeren vi bruker er av merket Belkin, og er en splitter ny router.

Flyttet hjem nå til mor og far som bruker 2mb internett, og det er selvfølgelig en nedtur etter å ha gått fra 15 mb der jeg bodde før.

Problemer er ikke at internetten går sakte, sidene laster fortere enn forventet men nettet faller ut hele tiden. Selvom styrken står på "helt utmerket" detter nettet til stadighet ut.

Var ikke så ille før, men de siste dagene har det vært ekstremt, må opp(bor i en kjeller, ca 3 meter fra routeren i høyde) sånn ca hver halvtime og koble routeren ut og inn, og da funker alt som det skal igjen.

Ingen andre pcer i huset er på engang, så skjønner ikke åssen jeg kan gå fra meget gode forhold og lite loading og kort venting på å komme inn på sidene jeg vil. Og plutselig dette ut og ha NULL connection!

Noen som har et svar på hva dette skyldes, og hva som kan gjøres med det?

For å nevne en liten ting til, i min forrige leilighet med 15 mb internett, hadde jeg den siste måneden en Linksys router, og da også falt den ut av sin internett connection, og jeg måtte restarte routeren til stadighet.

SÅ skjønner at det muligens kan være noe feil med nettvekskortet på min laptop, eller programvaren?

fordi når nettet ryker på laptopen min, ryker den også på PS3, iPhone osv osv. Null nett fra routeren.

Beklager for langt innlegg, men er utrolig irriterende!

Noen som har en aning om hva feilen kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mister nett på mere enn laptopen, så må det jo være routeren som stopper opp.

Du har ikke noe kjørende på PC a'la bittorrent?

Det kan gjøre at router kneler, selv om det ikke er stor bruk av båndbredde.

Er trådløsnettet kryptert? Hvis ikke sett på kryptering slik at ikke uvedkommende belaster unødvendig.

Mistenker du at det er uønsket trafikk fra PC, så start den i sikkermodus med nettverk og se om det er noen forskjell.

Hvilken Belkin-router er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...