Gå til innhold

Valg av ny mobil: GPS, Wifi, hastighet, batterikapasitet. Max 2200 kr

Anbefalte innlegg

NNå har jeg bare eid Diamond selv fra HTC, men jeg har ikke inntrykk av at Android- mobilene til HTC er noe trege iallefall. Sjefen min har hatt Desire en liten stund og han elsker den.

Diamond blir litt svak med Windows Phone/mobile og den lille prosessoren. Skjermin blir også litt liten og er ikke akkurat lagt for bruk uten stylus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jet har 5mpx vs 3,2mpx (bla bla, mpx er ikke alt), geotagging, blitz og bildestabilisator. Taletid på 6,10 timer vs 5 timer, samt standby på 422 timer vs 340 timer. Samt at Jet også har 2GB minne vs 200mb (begge har minnekort).

Sjekk fakta neste gang. ;)

Wildfire får mye skryt, men selvsagt er det en "billig"- telefon fra HTC.

Batteritiden du nevner er bare tull og er ikke i nærheten av 6,10 i samtaletid (bullshit) Jeg tipper rundt 3 timer i beste fall.

Lenke til kommentar

Kan meget godt stemme det, men det vil jo være logisk at en telefon oppgitt med en høyere batteritid enn en annen faktisk har lengre batteritid selv om tallene er for høye. Forøvrig er oppgitt taletid 8,2 timer og ikke 5 som jeg skrev tidligere.

At i5700 har Android istedenfor Samsung sitt eget OS på Jet, er iallefall eneste grunn til at jeg eventuelt ville valgt den over Jet.

Lenke til kommentar

Kan meget godt stemme det, men det vil jo være logisk at en telefon oppgitt med en høyere batteritid enn en annen faktisk har lengre batteritid selv om tallene er for høye. Forøvrig er oppgitt taletid 8,2 timer og ikke 5 som jeg skrev tidligere.

At i5700 har Android istedenfor Samsung sitt eget OS på Jet, er iallefall eneste grunn til at jeg eventuelt ville valgt den over Jet.

Oppgitte samtaletider og realiteten er to meget forskjellige verdener. Har du noen gang målt effektiv samtaletid noen gang(tvilsomt) isåfall blir du nok meget overasket. Jeg har testet ut 5 stk, Sony W715, W995, Vivaz, Nokia 5800 og Wave. W715, W995 og Vivaz har oppgitt 10 timers samtaletid men klarer bare 3.05 og 3.10, 2.50 Nokia 5800 klarte 3.40 (bra) Wave klarer hele 6.42 med sitt 1500 batteri og sin super Amoled skjerm som dra lite strøm dette er rett og slett forferdelig imponerende. De fleste mobiler ligger på rundt 3 timer samtaletid uten om enkelte som de fleste HTC, X10, Iphone +++ som ikke klarer mer en rundt 2 timer dette hadde ikke jeg klart å leve med.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Når man er inne på HTC. Er telefonene like trege enda? Hadde en HTC Diamond for en stund tilbake. Den ble bare tregere og tregere, samt skjermen ble så dårlig til slutt, at man ikke kunne se noe på den.

Har HTC forbedret telefonene sine nå, eller er det like "simpelt"?

Jeg har testet flere HTC telefoner i det siste, og jeg mener da at Diamond og tytn tiden er over for HTC telefonene. min desire er ihvertfall en av de kjappeste touchtelefonen jeg har vært borti. Tror dette gjelder også generelt Android telefonene til HTC.

Ser kanskje at prisingen kan være litt problematisk. alternativet er vel å gå for en sånn med abmnt løsning og bare betale abmnt pris i ett år.

Batterikapasiteten vil nok være et punkt der smarttelefonene detter ifra. HVa med Nokia X6 da? den dekker vel det meste...men er litt usikker på symbian touchen enda. den ligger vel rett over din pris.

en telefon jeg ikke vil anbefale er vel i7500 galaxy, siden den funker ikke med KIES og det ser ikke ut som den vil få noen oppdateringer heller. telefonen i seg selv er OK bra, men batteriet og noen bugs er vel et problem .

Lenke til kommentar

HAr veldig lyst på HTC etter å sett litt rundt på de, virker veldig spennede.

Htc touch2

Htc Wildfire

Men wildfire'n virker helt klart best ut av de to :)

Ringer nesten aldri med mobilen, men liker å finne kule programvarer teste ut og leke med på mobilen.

Vil også kunne se film på de, men virker som de fleste her har mulighet for det :)

Strengt tatt hadde jeg nok anbefalt android fremfor WM, hvis du skal ha mer glede av programmer og spill, selv om det ikke er mulig å kjøpe via android market enda :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter all omtalen om HTC wildfire, er den nesten blitt utelokket!

Tror jeg da går for Samsung galaxy spice i5700 :)

Virker utrolig bra, noe dpårligere kamera en wildfire, men har speilrefleks å digital kamera så er ikke noe stress :)

Noen meninger om samsungen?

Har selv spica. Klarer ikke å treffe riktige taster når jeg skriver sms-er. Nå har jeg omtrent slutta å sende sms-er på grunn av at det tok så lang tid å skrive og rette opp.. Nå ringer jeg. Ser etter en ny mobil faktisk på grunn av det!

Lenke til kommentar

seriøst :o !

Skriver en del sms da.., men kan man velge mellom tastaturform og "orginal" form :) ?

Snakka ed ei som har S8000 og hun syntes den orginale formen var god, mens tastatur ikke gikk an i det hele tatt.

Det er ikke vanlig ABC tastatur med t9 på Spica og selv jeg med tynne fingre og negler slet.

Jeg kjøpte meg Samsung Wave og har aldri angret siden for den har både ABC og fulltastatur og er bare såååå mye bedre på alt annet også.

P-S Har ikke savnet Android et sek.

Lenke til kommentar

Virker utrolig bra, noe dpårligere kamera en wildfire, men har speilrefleks å digital kamera så er ikke noe stress :)

Veldig dårlig respons på skjermen til Spica helt håpløs i enkelte tilfeller som fikk meg til å selge den etter en drøy uke. Legg heller litt mer penger i kjøpet du vil ikke angre.

Lenke til kommentar

Veldig dårlig respons på skjermen til Spica helt håpløs i enkelte tilfeller som fikk meg til å selge den etter en drøy uke. Legg heller litt mer penger i kjøpet du vil ikke angre.

Helt enig. Jeg testet både Samsung Spica og Wave. Spica hadde best programvare (Android 2.1) og Waven hadde mye bedre hardware, men dårlig software (Bada).

Om noen lager en Wave med Android 2.2 kjøper jeg med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...