YYada Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Hei. jeg lurer på hva man burde vedlikeholde en 450? Ska kjøpe en yz 450f... Hvor åfte burde ha ojle bytte, å filter bytte? Trenger man og skifte stempel på den etter x antall timer ? Endret 8. juli 2010 av YYada Lenke til kommentar
xarcee Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Lurer på det samme! Er litt redd for å ødelegge noe, så å få litt hjelp her hadde vært fint! Lenke til kommentar
Junobruno Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Heisann! Oljen burde du bytte etter 5-10timer alt ettersom hvor mye (og hvor hardt) du kjører den. Du bytter oljefilter samtidig som du bytter olje. Stempel blir du mest sansynlig ikke trenge å tenke på da stemplene på 450 kan kjøres opp til (merk: opp til) 80timer, men etter hva jeg har hørt burde det byttes på ca. 60 timer, men jeg er ikke 100% sikker da man må se det an, og merke selv når kompen bynner å bli dårlig å det begynner å bli på tide. Generellt annet vedlikehold på 4-taktere, kan være som ventilskjekk/justering. Usikker på hvilke timer de skal skjekkes på, men står sikkert i manualen. Hvis foreksempel den er tungstartet og liknende kan det også være lurt å skjekke klaring på ventilene. EDIT: hvis du tenkte på LUFTfilteret, bør du bytte det etter 1-3 kjøring. Skjekk alltid etter hver kjøring om nødvendig Endret 17. juli 2010 av Junobruno Lenke til kommentar
Fatal1tyX Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 AGM pleier å ha et kurs i 4 takts motorer trur det skal være et 4 desember du får sjekke om det er plass der men hvorfor 450 har kjørt med ailo gaup på notodden en gang og han sa at det er mye bedre å trene med 250!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå