Gå til innhold

Sykkel til "tjukkas"


Anbefalte innlegg

Jeg er en røslig kar som også er litt tjukk. Har stort sett holdt meg i aktivitet oppgjennom, men har visst havnet litt "bakpå" senere tid. Jeg synes det er greit å løpe, men tenker at det er lurt å tenke litt på knærne i oppstarten (og heller ofre rompa). Jeg tenker da å anskaffe sykkel. Jeg kjøper gjerne brukt, men vet ikke hva jeg skal se etter. Jeg er takknemlig for hjelp til enten tekniske specs, type /merke /modell eller om det finnes en spesifikk sykkel til salgs til en fordelaktig pris.

 

Mann, 192 cm, 120 kg. Det finnes både asfalt 80% og grusvei 20% i nærheten. Satser på blandet bruk etter denne fordelingen.

 

Min seneste sykkelerfaring var at pedalarmen på sykkelen jeg lånte brakk av. Jeg vil gjerne unngå slike tilfeller siden det gjorde vondt. :cry:

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du veier en del så er det viktig å satse på kraftige komponenter.

 

Personlig hadde jeg nok vurdert en Mountain bike :

 

*Kraftig felger som kan ta vekten din.

*En god og sterk aluminiumsramme.

*Vær obs på valg av støtdempere , noen av disse (typisk billigsykkler) er absolutt ikke dimensjonert for høy vekt.

 

Når du fokuserer på Gir bør du velge noen som er slitesterke og ikke de letteste / dyreste , er et par år siden jeg jobbet med sykkel så usikker på hvilket kvalitetsnivå du bør legge deg på , men jeg antar Shimano SLX / Deore sannsynligvis vil være et greit valg, eller X6/7

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På oslosykkelverksted har de hatt noen sykler som er beregna på "røslige" karer som du definerer deg selv som, så kanskje snakke med de?

 

De hadde ikke noen på lista si på finn.no akkurat nå, men hører du med de kan de sikkert gi deg noe info.

 

En skikkelig sykkebutikk bør også klare å gi deg noe som skal holde.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Mulig svaret kommer i seneste laget, men syns jeg bør prøve :)

 

Var og så på sykler i dag og titta tilfeldigvis på en sykkel som er ment for mennesker med et par ekstra kilo å dra på.

 

Den heter Univega Terreno 400 XXL

Terreno 400 XL

 

Du bør kanskje ta en titt på den :) Er ikke sikker på hvem som fører den men du kan jo spørre deg rundt, listeprisen er vel på rundt 8-10 lapper om jeg ikke husker helt feil, så litt stiv er jo prisen.

 

-Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...