Gå til innhold

Jeg & en venn vurderer sterkt språkreise neste år!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og en venn har lenge hatt lyst å dra til statene.

Jeg har hatt lyst å dra dit så lenge jeg kan huske!

begge er 15 ( 1995 ) og er da 16 til neste år.

valgene står mellom:

*California vertsfamilie

*florida resort

*florida vertsfamilie

*long beach campus

det er stedene vi kunne tenkt å dra til.

men ville dere bodd hos en familie eller på ett student hotel( kommer ikke på hva det heter men dere skjønner hva jeg mener )

planlegger og reise med EF.

og er det mulig å få stipend til å reise?

og vi vill ikke reise dit for å feste, men som jeg forklarte over, vi vill ut og oppleve verden og da spesielt USA.

Noen som har noen erfaringer?

Mvh

JibbeSander :)

ps. sorry for alle skrivefeilene.

Endret av JibbeSander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Vurderte dette sterkt for noen år siden, men fant ut at det ikke var tingen, da jeg var nødt til å bo hos en vertsfamilie, og ikke på studenthjem.

Årsaken til at jeg ikke ville bo hos familie var hovedsaklig fordi andre har hatt negative erfaringer med det.

Når jeg sa til de på enten det var EF eller STS (husker ikke i farta), så sa de at siden jeg var under 18, så kunne de ikke pga. den lave alderen og regler og lover og sånt...

Man får nok ikke stipend, da det ikke er noen form for grundskole eller noe "man trenger videre i livet" som videregående utdannelse o.l. .

Så, den eneste erfaringen jeg har med språkreise-selskapene er å stadig få reklameblader sendt hjem i posten, sev etter gjentatte telefonsamtaler og mailer der jeg så tydelig man kan få forklart det at jeg virkelig ikke ønsker reklamene som stadig dumper ned i postkassa..!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg dro med EF til England sammen med venninnen min for 2 år siden. Vi bodde på "Global Village" altså at vi bodde sammen med alle de andre ungdommene som var der i noen små leiligheter/hytter.

Det var helt utrolig kjekt, og jeg vil virkelig anbefale denne måten å bo på. Jeg kan ikke sammenligne med hvordan det er å bo i vertsfamilie (siden jeg aldri har gjort det), men fordelene med å bo på denne måten var at det alltid var noe å gjøre på, og alle de andre var rundt deg hele tiden. Det er også lettere å bo sammen med andre ungdommer, enn en vertsfamilie du kanskje ikke er helt komfortabel med.

Det gjorde det lett å bli kjent med de andre folkene der, og man slapp å bruke masse tid på å reise rundt til dit man skulle.

Dog vil jeg kanskje anbefale dere å se litt på andre reiseselskaper. Det var mange negative sider ved EF vi opplevde under oppholdet. Vi måtte betale for masse ekstra ting når vi var kommet ned dit, når vi på forhånd ble lovet at alt var betalt. Maten var også kritikkverdig og opplegget haltet litt til tider.

Alle slike selskaper har vel noen svin på skogen, men det fantastiske er at språkreise er så sykt bra at du ikke gidder å bry deg med det når du er der nede. ^^

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg dro med EF til England sammen med venninnen min for 2 år siden. Vi bodde på "Global Village" altså at vi bodde sammen med alle de andre ungdommene som var der i noen små leiligheter/hytter.

Det var helt utrolig kjekt, og jeg vil virkelig anbefale denne måten å bo på. Jeg kan ikke sammenligne med hvordan det er å bo i vertsfamilie (siden jeg aldri har gjort det), men fordelene med å bo på denne måten var at det alltid var noe å gjøre på, og alle de andre var rundt deg hele tiden. Det er også lettere å bo sammen med andre ungdommer, enn en vertsfamilie du kanskje ikke er helt komfortabel med.

Det gjorde det lett å bli kjent med de andre folkene der, og man slapp å bruke masse tid på å reise rundt til dit man skulle.

Dog vil jeg kanskje anbefale dere å se litt på andre reiseselskaper. Det var mange negative sider ved EF vi opplevde under oppholdet. Vi måtte betale for masse ekstra ting når vi var kommet ned dit, når vi på forhånd ble lovet at alt var betalt. Maten var også kritikkverdig og opplegget haltet litt til tider.

Alle slike selskaper har vel noen svin på skogen, men det fantastiske er at språkreise er så sykt bra at du ikke gidder å bry deg med det når du er der nede. ^^

takk for at du delte infoen :)

sjekka sts nå.

så ganske greit ut der å ja!

http://www.sts-education.no/norway/ls/land/usa/orlando/aktiviteter/

når jeg var en liten unge så var alt jeg ønska i verden å dra til disney world ( merk at jeg var kanskje 5-6-7 år her. )

åssen er det egentlig der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...