zurre Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Har et Olympus C-5050Z. Dette er slik at når jeg tar ut batteriene, så nullstiller klokke/dato seg. Dette er jo utrolig upraktisk og dumt, og fører til at jeg vanligvis tar en del bilder som får helt feil filnavn og dato før jeg oppdager at jeg har glemt å stille klokka. Jeg lurer på om det virkelig skal være slik, eller om det er en feil på mitt kamera. Er det andre som har dette kameraet som kan fortelle meg om deres modell også er slik? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Er ikke sikkert det er det på ditt kamera. Men på de fleste Digital Kameraene er det et lite batteri inne i kameraet. Som lagrer disse innstilingene! Men batteriet varer ikke så veldig lenge(et par timer). Så hvis du kjapper deg og sette i nye (har flere batterier) batterier. Tipper jeg det går. Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Det er nok et problem på ditt kamera. Har du testet om alt nullstiller seg når reset mode er avslått og du bytter batteri? Normalt tror jeg du har ca. 30 min på å bytte batterier, så sånn umiddelbart høres det ut som et defekt internbatteri. Lenke til kommentar
zurre Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Hm, jeg visste ikke at internbatteriet varte så kort. Jeg pleier ikke å ha batterier i kameraet mens jeg lader, så det går alltid mer enn to timer før kameraet har batterier igjen. Får prøve å ha noen vanlige batterier liggende som jeg bare har i når de oppladbare er på lading, og se om det hjelper. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Det innebygde batteriet lades opp av kamerabatteriet og skal vare i flere dager. Men forutsetningen er at det er fullt oppladet. Hvis kamera er nytt, kan det hende at du må ha batterier stående i kamera i flere dager før minnebatteriet er oppladet. Leverandøren eller håndboken kan kanskje fortelle noe om dette. Jeg fikk nettopp sendt en CP5000 hvor batteriet lå i egen eske og forsendelsen tok en uke. Klokke og kalender var OK. Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg har et slikt kamera, og det stemmer at klokken og dato null stilles etter 30 min. Det følgte jo med lader så det er bare å kjøpe et sett ekstra batterier, å sørge for at kameraet er klar til bruk 8) . Det står forresten ett eller annet sted om det med backup i bruker veiledningen også, men hvor det husker jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå