Gå til innhold

CAM / IDTV - Canal Digital

Fornøyd med Canal Digital?  

7 stemmer

1. 1. Canal Digital - fornøyd eller ikke?

• Ja
      4
    • Nei
      3

Anbefalte innlegg

Min mors borettslag har inngått totalavtale med Canal Digital og hun vil snart få innstalert bredbånd (!) og digital TV.

Siden TVn henger på veggen uten noe benk under og at jeg mistenker en teknisk dings og ekstra fjernkontroll ikke er formålstjenlig, tenkte jeg at en CAM / IDTV løsning (kortmodul rett i TVn) kunne vært fint... :thumbup:

Jeg ringte Canal Digital og spurte om det var mulig å få CAM kortet i stedet for digitalboksen. -Noe det ikke var. :no: CAM / IDTV løsningen koster 990 kr i tillegg. :hrm:

Digitalboksen "koster ingenting", og hvis mor ikke vil kjøpe CAM er det fullt mulig å se TV på analoge signaler som før. Allikevel mistenker jeg at Canal Digital får noen penger gjennom borettslaget og husleie, så å ikke bruke muligheten til digitalTV synes bortkastet.

Siden jeg er gjerrig og generelt ikke er fornøyd med CD :mad: lurer jeg på om det finnes CAM moduler som ikke selges gjennom CD kan brukes med deres kort. - F.eks. DENNE-?

Takknemmelig for svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg en fra Strong, men merket med CD på, og den så helt lik ut egentlig. MEN, det er jo ikke alle tver som har kortinngang med støtte for IDTV, de er vel heller forberedt for RiksTV.

Selv prøver jeg febrilsk å stille inn den dumme parabolen, men den vil ikke :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hei, kjapt spørsmål.

Er det slik at alle ting som er godkjent for rikstv, fungerer på CanalDigital?

Hvordan finner jeg i så fall ut om det det fungerer med ett sånt kortmodul i tv'en min Samsung LE40A559?

Er det stor forskjell på en hd-dekoder og sånt kort?

Lenke til kommentar

Jeg kan si med en gang at tven din ikke støtter CD sine kortmoduler.

Det er kun de nyeste fra Samsung og noen andre produsenter som er godkjent for IDTV.

Du kan til nød ha for RiksTV, men der er jeg ikke sikker..

Forøvrig; ingen forskjell mellom HD-dekoder og kortmodul.

Bare herlig, det er én mindre fjernkontroll å holde styr på!

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Jeg kan si med en gang at tven din ikke støtter CD sine kortmoduler.

Det er kun de nyeste fra Samsung og noen andre produsenter som er godkjent for IDTV.

Du kan til nød ha for RiksTV, men der er jeg ikke sikker..

Forøvrig; ingen forskjell mellom HD-dekoder og kortmodul.

Bare herlig, det er én mindre fjernkontroll å holde styr på!

neivel, men takk for godt svar! :)

Mao så må jeg gå for HD-dekoder.. er det da igjen masse forskjellige kvaliteter her? og må jeg gå for CD sine egne dekodere? eller står jeg fritt til å velge blant popcorn osv?

Har også en ny Phillips tv som har den idtv funksjonen, vil det da si at med en gang abonnomentet er klart, kommer alt som skal være der, eller må det noe ekstra kort til i tillegg?

Lenke til kommentar

Trådstarter: Ta deg heller en tur til en butikk og få cam'en for 749 kr.

Nå har jeg ikke testet cam'en fra kabel-tv oppmot en dekoder, men hvertfall på parabol er tuneren i tv'ene ofte langt bedre enn de Sagen-boksene Canal Digital tilbyr.

larhog: Canal Digital vil ikke sende deg et kort du kan bruke med andre dekodere som ikke er godkjente. Derimot har du kort fra før vil det mest sannsynlig fungere i en Dreambox, hvertfall en liten stund til. (Skal visstnok bli bedre kryptering snart som gjør at bl.a. andre cam'er som står i Loewe-tv'er etc. ikke vil fungere lenger.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...