TBJ Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei Jeg er helt fersk i dette "faget" og har derfor noen spørsmål. Når jeg filmer, resulterer dette i mange filer. Én fil pr. filmsnurt. Jeg ønsker å slå de sammen i 5 min. filmer. Jeg har kjøpt Canon LEGRIA HF S21 og med den følger redigeringsprogrammet "ImageMixer 3 SE" Med det programmet kan jeg slå filmene i sammen. 1. Mister jeg noe kvalitet når de blir slått i sammen? (alstå blir filmen redekodet?) Jeg regner ikke med at evt. kvalitetstap er sebart, men spørsmålet er egentlig om sammenslåingen skjer 100% lossless. 2. Den ferdig redigerte filmen får "etternavn" m2ts, mens de urørte heter mts. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Fant ut ut jeg lurte på dette jeg også, så jeg slenger meg på. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Filene blir bare hektet på hverandre uten at de blir rekodet. Jeg bruker et annet program for å joine filene. De får også filendelsen m2ts etterpå. Du får derfor ikke noe kvalitetstap her. Hvis du er usikker på om den virkelig rekoder så kan du følge med på CPU-forbruket mens den jobber. En slik jobb krever bare masse diskaktivitet. CPU-load skal ligge nær 0 %. Det tar også under ett minutt å slå sammen 5 minutter video. Hadde maskinen rekodet ville det tatt i alle fall 10-15 minutter og CPU-loaden har gått i taket. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Filene blir bare hektet på hverandre uten at de blir rekodet. Jeg bruker et annet program for å joine filene. De får også filendelsen m2ts etterpå. Du får derfor ikke noe kvalitetstap her. Men hva er forskjellem mellom m2ts og mts? Hvis filmene kun blir slått i sammen uten at de blir rørt ellers, er vel de identiske? Hadde maskinen rekodet ville det tatt i alle fall 10-15 minutter og CPU-loaden har gått i taket. Logisk nok. Takk for svaret Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg tror ikke det skal være noe forskjell på m2ts og mts. Du kan sikkert bare rename til mts hvis du vil. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Låner tråden litt jeg. Redigert en AVCHD-film i Premiere Pro CS5 nå. Så lurer jeg på, når jeg skal exporte det til ei fil, hva slags format bør jeg velge for å oppnå best mulig kvalitet? Kommer til å spille den av på Full-HD TV via HDMI-kabel, men planen er å kjøpe blue-ray spiller og få brent ut en blue-ray etterhvert. Krever dette forskjellige formater for å oppnå optimal kvalitet? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå