Gå til innhold

bærbar-pc som tåler varme

Gjest Slettet+129837

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+129837

hei.

jeg vurdere om å kjøpe en ny bærbar-pc som har nesten samme teknik som mac-pcer, (en stor åpning for vifta oppe på pc-en) ikke under..

hvilket merke er best når det gjelder varme?

jeg er også ute etter en pc som gir gode specs.

er toshiba og dell bra eller

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

acer og asus har noen modeller med lang batteritid som knapt lager varme, de koster litt mer men er svært elegante til å være tradisjonelle windowsmaskiner. Hva skal du bruke maskinen til, trenger du ytelse til gaming eller bare kjøre hd-video?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

jeg tenker meg hverdags bruk, men jeg skal bruke den pc-en i utlandet og det er ca 49graders hele tiden, så jeg trenger en pc som tåler varme.

og jeg tror ikke at batteriet lager så stor varme.

jeg snakker om CPU og GPU varme,

hvilket pc driver ut varmen ut fort på en efektiv måte?

Lenke til kommentar

skal du ha 49 graders varme rundt maskina så vil lufta den trekker inn også være 49 grader og da må du ha svært høy luftsirkulasjon noe som i beste fall støyer noe helt grusomt om du skal bruke slike knøttsmå vifter - da blir det reelle alternativet en kjøleplate under med eksterne vifter/kjøling etc.

acer timeline og andre som har ULV prosessorer genererer lite varme og behøver dermed ikke bli kvitt så mye, ekstra batteritid er en annen av effektene. Tror acer timeline har maks temperatur på 35 grader, men det skulle vel være mulig å oppnå om man sitter i skyggen?

Har du mye penger og skal ha noe som ikke er hyllevare kan du jo prøve å skaffe panasonic toughbook, de tror jeg tåler 60 grader :-)

Ellers tvilsomt at du finner noe som tåler slike høye temperaturer i en vanlig norsk butikk, på samme måte som man ikke har setevarmere på biler i land med 49grader :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...