DJ_Dark Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Heisann. Min nåværende bærbar er 3,5 år gammel og det er virkelig på tide å bytte den ut med noe nytt. I dag har jeg en 17", men vil nok gå ned til rundt 15" pga den nåværende veier litt for mye og er litt for stor. Ellers bruk vil være skriving, spilling (type Football Manager og StarCraft2 når den tid kommer). I tillegg blir det nok litt titting på serier og filmer, så HD-skjerm og generelt god kvalitet er et must. Et godt lydkort trengs også da musikk er noe jeg hører mye på og driver en del med. Pris avhenger, men helst ikke mer enn 8000kr. EDIT: Den gamle pcen ble veldig fort varm, så fint om det er en som ikke blir 4873431300 grader. Hva er deres anbefalninger? Endret 8. juli 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Fikk for to dager siden en Acer Aspire TimelineX 3820tg 13'3" i posten, og for mitt bruk har jeg enda ikke noe negativt å si om den. Men for ditt bruk så har vel skjermen litt lav oppløsning (1366x768)? Men den har et ATi Radeon 5650-skjermkort som kan klokkest litt med AMD GPU tool selv om det yter ganske så bra uten klokking. Og selv med et par timers spilling så ble den aldri så varm som jeg forventer at en bærbar skal bli etter spill. Den er også utrolig stillegående når den ikke blir spillet på. Tastaturet var jeg svært negativt innstilt på, men det er en vanesak og er nå et godt tastatur i mine øyner. Denne modellen her kan også gi deg opp til 8 timer batteritid siden den kan "bytte på" skjermkort, et for gaming og tyngre oppgaver og et for word, surfing etc. Betalte selv syv tusen for den når netshop hadde den som ukens tilbud, men ser nå at komplett har satt ned prisen frå åtte til syv tusen. Dette er den billigste modellen med 320gb og 67wh batteri, har selv tenkt å bytte ut den trege 320gb @ 5400rpm med en SSD i nærmeste fremtid. Dette ligner ikke på en typisk acer pc, og jeg synes den er pen å se på ellers. Men den har lett for fingermerker og mangler dvd-rom, så hvor stort minus det er helt opp til deg. En ekstern dvd-brenner koster fra 300,- og oppover. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Den blir nok litt liten for meg ja. I tillegg har jeg dårlige erfaringer med Acer og trøbbel, så jeg styrer fort unna Acer av den grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå