CAT0 Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Kjerringa på stortingen mener jo seriøst at GNU/Linux er et hacker OS... ER DET RART DET BLIR KRIG I VERDEN?!?!?! Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Kjerringa på stortingen mener jo seriøst at GNU/Linux er et hacker OS... Det er jo på en måte det da, for det er flere hackere(definisjon: en som kan MASSE om data) som bruker GNU/Linux enn det er hackere som bruker Windows. Linux egner seg jo bedre til cracking og, men det kan bli brukt til så mye mer enn det, at jeg liker ikke å kalle det et hacker-OS. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Synd for svenskene! Men jeg skjønner ikke hvorfor dere blander EU inn i dette? :-? Virker veldig som ett svensk foretak, og EU står ikke nevnt i artikkelen! Lenke til kommentar
HawP Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 EU står ikke nevnt i artikkelen! Hvis du leser pressemeldingen fra "THE GREENS/EFA in the European Parliament" så vil du se at det er "European Parliament" (som vel i praksis betyr EU) som har fattet vedtaket. Edit: Ut i fra pressemeldingen så kan det virke som om endelig vedtak ikke er fattet, bare at "Legal Affairs Committee" går inn for det som en rapport forslår, og at 1/3 av medlemmene i komitéen er i mot... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Men det er vel ikke en lov man MÅ vedta i alle EU-landene hvis man ikke vil? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Til alle dere som gikk på barneskolen eller barnehagen under forrige EU-kamp: 1. Europaparlamentet har bare litt mer makt i EU enn sametinget har i Norge. Der er det ministrene, i lukkede møter, som ruler. 2. Det EU-bestemmer, blir rimelig automatisk gjeldende lov i EU-land. Reserve-medlemmet Norge, kan i prinsippet legge ned veto mot enkelt-direktiver, men dette skjer i praksis aldri. KrF/Bondevik la vel ikke en gang ned veto mot gen-patent-direktivet så vidt jeg husker. KrF-ere flest kan dere tenke dere har rimelig sterke meninger om liv og gener og slikt. Norsk veto mot patent på programvare-direktivet, hvor latterlig det nå enn er, er nok ufattelig lite aktuelt. Hvis dere ikke liker dette, meld dere inn i SU/SV eller Rød Ungdom. SV har som et av få partier en politikk på området: http://www.sv.no/mener/program/kap01/dbaFile3051.html Jeg har aldri stemt SV, men det frister mer og mer. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 SV ville jeg droppet, desverre. De begynner å ligne mer og mer ett ja parti, nå er det til og med folk i partiet som er for NATO. jeje. Men SU derimot er Nei folk, hvertfall de jeg kjenner. Samme gjelder RU. Er du imot EU, meld deg inn i Ungdom mot EU og gjerne en ungdomsorganisasjon i tilleg så du kan gjøre annet arbeid enn bare EU saker (som for å være helt ærlig kan bli ganske tungt og kjedelig i store mengder.). Er du imot GATS, GAT, EØS, NATO etc, meld deg inn i RU eller SU. hjølp, ble litt voldsom propagandering det her. hehe Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 forsåvidt, fra RVs program fra stortingsvalget: 3) FOR LINUX OG FRI PROGRAMVARE ? MOT MICROSOFT-MONOPOL Microsoft og andre store internasjonale monopoler forsøker å tjene penger på å hindre utviklinga av uavhengig programvare. Mot det har mange datafolk gått sammen om å utvikle fri og offentlig dokumentert programvare, som f.eks. Linux. RV krever: [*]"Fri og åpen"-programvare lovbestemt til offentlig informasjonslagring og kommunikasjon [*]Forbud mot lukka, proprietær programvare som standard i stat og kommune [*]Linux og annen fri og åpen kildekode-programvare i skolen [*]Nei til allmene patenter for programvare [*]Norge må ikke undertegne Haag-konvensjonen og andre avtaler som tjener programvaremonopolene videre: 4) BREIBÅND OVER HELE LANDET En fornuftig distriktspolitikk krever nå samme tilgang til nettet overalt, for å gi folk samme tilbud om bank, butikk, film og annen kultur, og for å kunne legge bedrifter og dataarbeidsplasser over hele landet. Som telefon ? og strømkabel blei bygd ut av det offentlige, må staten nå sørge for at alle over hele landet har fullverdig nettilgang. Pr. i dag betyr det en eller annen form for breibåndskobling. RV krever: [*]Oppkobling av alle skoler, sjukehjem, bibliotek og andre offentlige institusjoner [*]Offentlig garanti og utbygging av breibånd der det ikke allerede finnes eller bygges ut [*]Satsing på utvikling av norsk breibåndskompetanse på utbyggings- og utviklingsida [*]Hele Norge på breibånd innen 2005 les resten her Nei, jeg skal stoppe propagandiseringen min nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå