Gå til innhold

BK: Korsvika i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske pen utsikt.

 

MEN, om du kutter i nedkant slik at tangen og søppelet ikke blir med i bildet, og fjerner det som er av lens flare på steinen rett under sola , tror jeg det blir noe mer interessant.

 

Retter meg selv, tror ikke du kan kutte tang-området da det vil skjære med resten av nåværende komposisjon.

Om du hadde tatt bildet rettere mot havet gått nærmere eller på et eller annet vis ikke tatt med søppelet, ville det blitt et penere uttrykk, om det er dèt du er ute etter.

 

Det virker litt blast eller kanskje er det diffraksjon pga blendervalget.

I tillegg ser det for meg ut som det er et blåstikk i bildet.

Lenke til kommentar

Vurderte å fjerne dritten, men valgte å la det bli foreløpig, mulig jeg leker meg med content aware fill en gang senere.

 

Tror nok ikke det er diffraksjon (D700) men skyggeområdene har måtte blitt dratt opp ganske kraftig som kan ha introdusert støy. Kan se litt på kontraster, men jeg har en tendens til å like litt blasse bilder (denne er på kanten til overprosessert for min del ;))

 

Blåstikket tror jeg er pga atmosfærisk lysbrytning, ettersom fjellene er ett gått stykke unna. Ville ikke varme opp mer pga forgrunnen begynte bli for gul.

Lenke til kommentar

Nei da er det vel ikke diffraksjon. Men kanskje det kan være oppskarpet støy jeg ser?

Spesielt i nedre kant på steinene er det mest synlig "uskarphet" eller noe sånt.

Ellers vil jeg si at motivet er bra, men fortjener et lys uten sola rett imot. Veldig personlig mening der, men måtte få det sagt :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...