Wertyfus Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Noen som har peiling på sikre metoder å passordbeskytte mapper/filer på ekstern harddisk? Vet det går an å lage mappa om til zip, rar eller lignende og sette passord på dem men disse er veldig enkle å cracke med diverse programmer, det er bare å ta et enkelt googlesøk så har man det. Leter etter noe som helst er sikkert mot at selv en dataguru ikke klarer å komme seg inn på disse samtidig som jeg selv klarer å komme meg inn på filene via forskjellige pcer. Har hørt om programmer som feks TrueCrypt (noen som vet om dette fungerer for mitt formål?) Takker for fornuftige svar Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 TrueCrypt skal fungere utmerket til ditt formål. Fine med TrueCrypt er at du kan kryptere hele harddisken, eller velge å lage en TrueCrypt Container på valgfri størrelse. Min eksterne harddisk vises som 150GB i Windows, hvor jeg har valgt å lage en TrueCrypt Container på 50GB. PS: Under installeringen av TrueCrypt, valgte jeg Extract og pakket ut filene til min eksterne harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå