Mr_Pickels Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har noen spørsmål angående Spotify på telefon. Koster det penger å bruke det? Jeg mener da ikke månedsavgiften for Spotify, men må ikke du "laste ned" musikken på telefonen dermed betale penger per MB? Jeg kan godt leve med å betale 99 kr måneden, men om det finnes nedlastningpris også kan ikke dette være bra da jeg hører musikk nesten hele fritiden min Er det sånn som på PC at det spiller av med en gang, eller må man loade/bufre musikken først? Spotify går vel på WAP? Må ikke være nært trådløst internett liksom..? Har ca 0 peiling på smarttelefoner som iPhone etc. men har lyst på, Spotify er hovedgrunnen egentlig Sry om dette er i feil forum. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 1) Spotify tar 99,- i mnd for Premium som du trenger for å bruke det på mobilen. For dette får du tilgang til å benytte 3 (?) enheter på samme konto til samme tid (hvis de benyttes offline). 2) Hvis du ønsker å ha tilgang til all musikken på Spotify til enhver tid må du streame denne over en eller annen internettforbindelse, om denne er trådløst wlan hjemme i stua eller mobilnettet er likegyldig for Spotify, men hvis du benytter deg av mobilnettet så blir du fakturert av din mobilleverandør for dette. Hvor mye dette er varierer fra 15kr pr MB (ca 60kr per låt) til fastpris på et par hundre i mnd... Her må du forhøre deg om hva som passer ditt bruk. 3) Dersom du ikke har behov for å ha tilgang til alt av musikk til enhver tid kan du synkronisere spillelister til telefonen slik at disse er tilgjengelige selv om du ikke er koblet til noe nett. Da synkroniserer du disse listene når du er koblet til et wlan og har tilgang til de når som helst etterpå. Eneste begrensningen er at man kan kun synke 3333 låter. 4) Ved offline avspilling (synkroniserte spillelister) er det ingen forsinkelse, ved avspilling over nett kommer dette helt ann på hvor kjapt nett du er koblet til, men i siviliserte strøk pleier det å gå veldig fint. /Espen Lenke til kommentar
Mr_Pickels Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Takk for raskt og bra svar Tror jeg hadde klart meg fint med 3333 lagrede sanger Har du peiling på hva abonnement som er billigst for iPhone 4 for en som ikke ringer/SMSer så mye? Jeg hadde brukt den for det meste som en lommePC egentlig, men jeg orker ikke å drasse med meg telefon og PDA, da virker smarttelefon som en bra idè, selv om det virker svindyrt :\ Burde jeg eventuelt vente om jeg vil ha en iPhone 4? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg er ikke oppdatert på telepriser og har heller ikke peiling på iPhone, så der får noen andre hjelpe deg /Espen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå