Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Spania (FINALE)

Latias

VM  

115 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må det snart bli et rødt kort her, Nederlenderne klarer ikke å holde hodet kaldt. Sneij, van Bommel og de Jong har hatt taklinger som forhåpentligvis har et rødskjær i seg.

Det er det eneste sikre. Det røde kommer, enten ene eller andre veien. Med mindre noe dramatisk skjer.

Lenke til kommentar

Harde ord, men sett i betraktning til Aragones-versjonen fra to år tilbake er det stor forskjell, ganske spesielt, når laget omtrent er det samme.

Hva slags "feinschmecker" er du? Spania ser ut til å vinne, men det er kanskje ikke bra nok. Jaja.

Hæ? Helt greit hvis Spania vinner, og det vil være helt fortjent, men det er selvsagt mulig å ikke like spillestilen deres. Du tenkte kanskje ikke på det?

Lenke til kommentar

Hæ? Helt greit hvis Spania vinner, og det vil være helt fortjent, men det er selvsagt mulig å ikke like spillestilen deres. Du tenkte kanskje ikke på det?

Jeg tenker på det meste. Mulig vi har en forskjellig oppfatning av bra spillestil, men den er knapt nevneverdig sammenlignet med motstandernes stil (eller mangel på denne).

Lenke til kommentar

var det Morgan Freeman? Ved første øyekast trodde jeg det samme som Alsaker, men er neimen ikke sikker. Han så mye mer uflidd ut enn Mandela og hadde mellomlangt hår, så vil ikke si at det var han...

Alsaker sa jo det var Freeman. Han kommenterte i same setning at Freeman hadde spelt Mandela i filmen Invictus.

Kan fort bli ekstraomganger her, då er raudt kort nesten uunngåeleg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hver eneste motstander Spania møter legger seg bakover og tillater ikke mye rom og satser på kontringer. Da kan ikke Spania spille risikabelt og få sjanse på sjanse mot seg. Like mye Nederlands feil at finalen blir kjedelig. Man så jo at så fort Spania scoret mot Tyskland åpnet det seg opp og kampen ble mye mye bedre.

Nederland spiller vanvittig stygt hittil. Van Bommel skulle som vanlig allerede vært utvist, De Jong like så. Nederland er heller ikke like sjarmerende som de var for 2 år siden, mer destuktivt og mindre gjennombruddshissige nå. Håper Spania tar det nå.

Lenke til kommentar

Klarer ikke like Spania, fotballen er grusomt kjedelig. Muligens pent å se på pasninger som treffer, men jeg foretrekker gjennombruddshissighet og fart, og spanjolene trekker jo ned farta så jævlig. Synd Nederland spiller så jævlig stygt, men må man så må man. Ser ikke poenget med høye støvler og sånn, da. Greit nok å skaffe mange frispark på midtbanen, men hjelper det virkelig å "sette seg i respekt" med å sparke folk i brystet?

Lenke til kommentar

Faen så feig Webb er. Burde vært to røde til Nederland foreløpig. Håper Webb brekker en negl i pausa, så han som burde ha dømt kan dømme.

Frister forøvrig å sette alt jeg eier og har på at det blir rødt kort i kampen, men det er så sjokk meg om det ikke går inn. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg tenker på det meste. Mulig vi har en forskjellig oppfatning av bra spillestil, men den er knapt nevneverdig sammenlignet med motstandernes stil (eller mangel på denne).

Jeg er hvertfall ikke glad i denne spillestilen som Del Bosque kjører på med. Føler det dreper noe av gleden når man vet hva disse spillerne sitter inne med av offensiv fotball.

Nederland er et kapittel for seg selv. Skjønner ikke hvordan folk kan like det laget der. Van Bommel, De Jong, Robben, Boulahrouz m.fl. Skulle vel ha hatt to røde allerede. At van Bommel ikke har blitt utvist i dette mesterskapet er rett og slett utrolig. Glemmer heller ikke for fire år siden, da Boulahrouz prøvde å kveste Ronaldo før det var spilt to minutter, for å sette han ut av kampen.

Godt maskineri, men skal egentlig ikke på papiret ha en sjanse her. Men når Hellas kan vinne et EM-gull så er det ingen som hadde hevet øyenbrynene en gang ved en evt. Oranje-seier. Jeg sammenligner selvsagt ikke Hellas med Nederland, da det er klasseforskjell, men greit å bruke det som en illustrasjon på hva jeg mener.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Kort oppsumering av første omgang:

Spania har vert hakket bedre uten å imponere. Nederland sliter med å komme til sjanser og spiller i overkant stygt. Jeg har ingenting i mot tøff fotball, men De Jong og Van Bommel er rett og slett farlige.

Ser heller ikke kritikken mot Spania som går på at de spiller kjedelig. Samenlignet med de andre top 10 lagene er Spania etter min mening et av de mest underholdene.

Lenke til kommentar

Svarte for ein gjeng med pripne drittkjerringer utpå banen her nå. Hele hurven er en gjeng med juksere, filmere og drittkjerringer som ikke klarer å holde seg på beina selv om de får millioner av kroner for å gjøre det.

Helt latterlig. Og korte til Webb har ingen verdi. Man får jo kort for alt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...