Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Spania (FINALE)

Latias

VM  

115 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Og man får kun straff når det er snakk om omtrent vold.

Eg er for å kunne straffe f.eks en viljehands som ikke blir oppdaget som får konsekvenser for kampen med utestengelser i ettertid. Samme med grov filming etc som kanskje fører til straffe, kort til motspillere osv.

Men det er utopi, og kommer neppe til å skje.... Fifa ønsker visst slike ting i fotballen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist at Spania vant og ble hyllet som den gode, vs Nederland. Når begge er like ille, Nederland gjør det synlig, Spania gjør det i usynlig.

Jeg synes at Spania var verst, men ja...

PS: Jeg holdt på Spania før kampen, etter kampen visste jeg ikke helt om jeg skulle være glad eller deppa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var en ypperlig finale med masse dramatikk. Spania var litt stygge med et par filminger, men det skjønner jeg jaggu godt. Hvis jeg har valget mellom å kaste meg, eller å bli stemplet for livet er valget lett. Spanjolene må jo ha vært livredde for voldsmennene fra Nederland, hvor samtlige spillere som spilte hele kampen fikk gult kort, og det burde vært minst ett rødt til, om ikke flere.

Lenke til kommentar

Var en ypperlig finale med masse dramatikk. Spania var litt stygge med et par filminger, men det skjønner jeg jaggu godt. Hvis jeg har valget mellom å kaste meg, eller å bli stemplet for livet er valget lett. Spanjolene må jo ha vært livredde for voldsmennene fra Nederland, hvor samtlige spillere som spilte hele kampen fikk gult kort, og det burde vært minst ett rødt til, om ikke flere.

Det gikk begge veier, å legge all skyld på Nederland er bare tåpelig.

Nå er det 2 situasjoner der Van Bommel hadde en direkte stygg takling og uhellet med De Jong.

Spania var ikke "snillere" på noen som helst måte med sin spillestil.

At VM finalen ble underholdende er greit nok, men ikke på den måten jeg hadde håpet.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Bolaños, hva med å lese innlegget mitt en gang til? Din lille smarting, sliter du å lese eller hva?

Spania gjorde det i mindre åpenbart, folk som deg sliter å se det. Mens Nederland gjorde det altfor åpenbart, spes Van Bommel og De Jong. Hva med Puyol, Carpevila og Iniesta? Alle tre burde ha også fått rødt kort, som Van Bommel, De Jong og kanskje Robben(som sparket bort ballen med vilje).

Eller kan jeg nevne at alle spanjole spillerne skulle ha fått gult kort hvert hver gang de mimet etter gult kort eller voldtok Webb i muntlig verbalt. Xavi og Iniesta filma flere ganger, Van Der Wiel fikk gult kort uten å ha rørt Iniesta.

Kanskje du bør se kampen en gang til, uten briller. Som jeg har nevnt, jeg heiet på Spania før kampen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bolaños, hva med å lese innlegget mitt en gang til? Din lille smarting, sliter du å lese eller hva?

Spania gjorde det i mindre åpenbart, folk som deg sliter å se det. Mens Nederland gjorde det altfor åpenbart, spes Van Bommel og De Jong. Hva med Puyol, Carpevila og Iniesta? Alle tre burde ha også fått rødt kort, som Van Bommel, De Jong og kanskje Robben(som sparket bort ballen med vilje).

Eller kan jeg nevne at alle spanjole spillerne skulle ha fått gult kort hvert hver gang de mimet etter gult kort eller voldtok Webb i muntlig verbalt. Xavi og Iniesta filma flere ganger, Van Der Wiel fikk gult kort uten å ha rørt Iniesta.

Kanskje du bør se kampen en gang til, uten briller. Som jeg har nevnt, jeg heiet på Spania før kampen.

Yes! Godt å se at det er flere her inne som har fått med seg samme kamp som meg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det gikk begge veier, å legge all skyld på Nederland er bare tåpelig.

Nå er det 2 situasjoner der Van Bommel hadde en direkte stygg takling og uhellet med De Jong.

Spania var ikke "snillere" på noen som helst måte med sin spillestil.

At VM finalen ble underholdende er greit nok, men ikke på den måten jeg hadde håpet.

Vi har dessverre bare ett lag å takke for at den ble slik. Nederland kastet seg fra første stund inn i sin bedritne spillestil, noe de forøvrig har gjort gjennom hele mesterskapet. Synes du man skal reagere med snillhet mot stympere som van Bommel? Dette blir nesten som å anklage Milorg for å være slemme mot tyskerne under krigen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

et er helt utrolig hvor lang tid det tar FIFA å innse at de har ingenting å tape på å tillate videodømming.

Fotball er mer enn bare et praktisk spill. Tillates videodømming ribbes fotballen for sin integritet. Uansett om du er for en slik "halvveisløsning" eller ønsker å kjøre regelen fult ut; Se på Amerikansk fotball. Jeg blir ihvertfall kvalm. Tillates det ene kommer fort det andre.

Lenke til kommentar

Fotball er mer enn bare et praktisk spill. Tillates videodømming ribbes fotballen for sin integritet. Uansett om du er for en slik "halvveisløsning" eller ønsker å kjøre regelen fult ut; Se på Amerikansk fotball. Jeg blir ihvertfall kvalm. Tillates det ene kommer fort det andre.

På hvilken måte vil korrekt dømming "ribbe fotballen for sin integritet"? Det vil ikke stykke opp spillet mer enn hva dømmingene allerede gjør engang. Alt man trenger er en femte(?)dommer som sitter med en feed fra TV-produksjonen, og førstedommeren kan sømløst fores med verdifull informasjon. Vips har man gjort slutt på nesten all filming.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

På hvilken måte? Må nesten spørre spørre om det motsatte; På hvilken måte blir den ikke ribbet?

Fotball som sport er og har aldri vært rettferdighetens hus, det var aldri dens intensjon når den en gang kom til verden. Dette er endel av fotballhverdagen og gir den en ekstra dimensjon iforhold til alle de andre. Jeg har tapt et Scudetto på dette (Du henger deg vel opp i dette utsagnet, men det får så være), og har antagelig tapt enda mer.

...Itilegg, med videodømming, blir det enda vanskeligere for mafiaen å bestikke dommeren. Da må de ikke bare bestikke en enkelt dommer, men et helt dommerpar. For ikke å snakke om alle som da blir arbeidsledige.

Mot videodømming, mot teknologi, mot "rettferdighet".

Lenke til kommentar

Du er jo verdens dårligste til å quote andre Step_up, men siden eg husker at eg skrev det og siden eg husker hvorfor eg skrev det så følg med: Du er alltid veldig partisk mot laget du heier med i en kamp. Og det har du sagt sjøl også.

Lenke til kommentar

Holdt meg da saklig eg når eg skreiv det? Eg kunne skrevet at du var en idiot, tulling, vrangpeis, drittsekk osv. Det hadde vært usaklig, siden eg ikke aner noe om dette, bare tror ting, og det ikke har noe med saken å gjør. Men eg skriver bare sannheten. Du er så subjektiv at det gjør vondt å lese innleggene dine under og etter en kamp.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

[quote name='Konformisten' date='13. juli 2010 - 17:00'

Vi har dessverre bare ett lag å takke for at den ble slik. Nederland kastet seg fra første stund inn i sin bedritne spillestil, noe de forøvrig har gjort gjennom hele mesterskapet. Synes du man skal reagere med snillhet mot stympere som van Bommel? Dette blir nesten som å anklage Milorg for å være slemme mot tyskerne under krigen.

Et lag? Så vi samme kamp(er)?

Ja jeg er enig i at Vam Bommel var en grisespiller som heletiden lå på kanten i mange av kampene, men å stemple et helt lag pga han?

Nederland har ikke vært stygge gjennom mesterskapet, de har vært røffe i kantene og spilt hardt, men ikke stygt.

Finalen ble en stygg kamp, men Nederland viste det, Spania gjør det i "skjul".

Syns Nederland og Spania begge kan skamme seg for den kampen når det gjelder "stygt" spill.

Spania og Nederland hadde like bedritent spill på sin måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På hvilken måte? Må nesten spørre spørre om det motsatte; På hvilken måte blir den ikke ribbet?

Fotball som sport er og har aldri vært rettferdighetens hus, det var aldri dens intensjon når den en gang kom til verden. Dette er endel av fotballhverdagen og gir den en ekstra dimensjon iforhold til alle de andre. Jeg har tapt et Scudetto på dette (Du henger deg vel opp i dette utsagnet, men det får så være), og har antagelig tapt enda mer.

...Itilegg, med videodømming, blir det enda vanskeligere for mafiaen å bestikke dommeren. Da må de ikke bare bestikke en enkelt dommer, men et helt dommerpar. For ikke å snakke om alle som da blir arbeidsledige.

Mot videodømming, mot teknologi, mot "rettferdighet".

Har prøvd å skrive en lang tekst med mye bra poeng, men PCn henger seg når jeg trykker "svar nå". Må på jobb, så du får en veldig kortversjon her:

videodømming må ikke være Number-one. Tvilsome situasjoner. Også kan han som ser på skjermen også fortelle hoveddommeren om etterslengere bak ryggen hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...