Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Spania (FINALE)

Latias

VM  

115 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Tja, omtrent hver takling Nederland foretok...

Dette er rett og slett vittig; det er som om du har sett en annen kamp enn hele resten av verden.

Alle sportsjournalister, alle TV-kommentatorer, alle fotballdommere og alle i denne tråden, unntatt deg, sier at det ikke er den minste tvil om at Nederland med enorm margin var det styggest laget.

Det er på tide å legge fra de oransjefarvede brillene og innse at kanskje, bare kanskje, er det ikke resten av verden det er noe galt med.

Merk.. alle Norske.

Les noe utenom Nosk media så er bildet noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nederland spilte styggest, Spanjolene filmet mest. Det er min mening. Men begge lag var gode på begge deler. Spanjolene spilte tidvis stygt de også. De plantet bare ikke så mange knotter i kassen på nederlenderne.

Skitne sytpeiser av noen drittkjerringer var omtrent alle spillerne fra midtbanen og frem på begge lag. Tragisk å se på gjengen utpå der til tider.

Lenke til kommentar

Merk.. alle Norske.

Les noe utenom Nosk media så er bildet noe annet.

Tull.

Fra The Guardian:

"Webb, in truth, had been given no choice in a contest that bristled from the opening exchange, when Robin van Persie flew in late to clatter Sergio Busquets behind the Spaniard's right knee. The tactic of winning ugly was established early."

"The previous final record, the six cards shown by the Brazilian official Romualdo Arppi Filho in the 1986 final between Argentina and West Germany, was never likely to stand for long. Not that Webb's decisions were wrong. Carles Puyol's slide on Arjen Robben was blatant, as was Mark van Bommel's clattering of Andrés Iniesta. "The players aren't making this easy for our referee Mr Webb," commented Rio Ferdinand on his Twitter page."

Fra The Irish Times:

"But it wasn’t until last night perhaps that we realised how – well, how pragmatic this Dutch team is. Put it this way. You wouldn’t make fun of their clogs."

"It fell to Spain and deservedly so. Their passing was crisper, their ambitions loftier, their World Cup journey grander."

Fra Der Bild:

"But what a terrible final! The Dutchmen were particularly dirty."

BBC:

Fra BBC pundit Alan Hansen:

"If the Dutch had have triumphed, it would have been bad for the game because there is no place for the way they approached the match."

Fra Alan Shearer for BBC:

"Not only were Spain easily the best team on the night, but they were also without question the best team in the entire World Cup."

Fra Lee Dixon for BBC:

"On the one hand you can't totally blame them - they've got to go out and play against one of the best teams in the world - but kicking your opponents off the pitch is out of order."

Fra BBC chief football correspondent:

"The good news is that Spain are the champions and worthy champions, but the bad news is the biggest match in the world was soiled and stained and betrayed by the Netherlands.

I know part of football is to stop your opponent, but you must do it legitimately and I don't really see the point of getting to the final if you're going to disrespect it like the Dutch did so crudely."

Oppfatningen er den samme over hele verden, unntagen muligens Nederland. Jeg skjønner ikke hvorfor du måtte ha meg til å google dette for deg; jeg vet ikke om du bevisst lyver for å prøve å vinne en diskusjon du er sjanseløs i, eller om du bare ikke aner hva du snakker om.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt morsomt hvordan de samme folka som beskyttet Jonny Evans sitt karatespark på Drogba med nebb og klør roper på rødt kort i De Jong-situasjonen. Ser mange likheter.

Men Drogba fikk gult kort for filming, der har vi forskjellen. :tease:

Lenke til kommentar

Nederland spilte styggest, Spanjolene filmet mest. Det er min mening. Men begge lag var gode på begge deler. Spanjolene spilte tidvis stygt de også. De plantet bare ikke så mange knotter i kassen på nederlenderne.

Skitne sytpeiser av noen drittkjerringer var omtrent alle spillerne fra midtbanen og frem på begge lag. Tragisk å se på gjengen utpå der til tider.

I motsetning til nederlenderne, kan jeg ikke se at stygt spill kjennetegnet Spania tidligere i mesterskapet. Men hva skal man svare med når motstanderne drar dem ned i søla? Jeg skjønner det godt hvis de filmet litt ekstra.

.jpeg

Lenke til kommentar

Mulig det komformisten. Eg synest Spania har vært skitne hele mesterskapet. Juks og filming og syting til dommerne (Når man sier noe slikt som dette så betyr ikke det at man mener at spania har vært verst av alle....) under store deler av kampene. De løper jo bort til dommeren og vifter med hendene for å indikere at dommeren skal gi kort i enhver situasjon. Noe eg forøvrig trodde skulle kvalifisere til kort under en regel som handlet om "påvirkning av dommeren"....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Giallorossi: Har du gått i Jotuns ironiskole? :dontgetit:

Vanligvis så liker jeg ikke å bruke dette argumentet, men i akkurat dette tilfellet finnes det ikke;

Alle sportsjournalister, alle TV-kommentatorer, alle fotballdommere og alle i denne tråden, unntatt deg, sier at det ikke er den minste tvil om at Nederland med enorm margin var det styggest laget.

Lenke til kommentar

Syns Webb løste det meste greit jeg, bortsett fra den ene corneren.

Hadde nok en vanskelig kamp, ja.

Men syns det ble for mye rot fra dommeren sin side, hadde han slått hardere ned i starten av kampen så hadde nok det blitt en bedre fotballkamp.

Nederland kunne godt fått mer "tilsnakk" og "kjeft" for det stygge spillet.

Om han skulle slått mer ned, hadde både Van Bommel og De Jong vært i dusjen før halvtimen var godt.

Webb var en av de beste aktørene på banen i går synes jeg. Eneste feil var corneren, samt å ikke vise ut De Jong.

Lenke til kommentar

Webb hevet seg betydelig fra den slette sessongen i PL. Jeg hadde store forventninger i fjor til han som dommer, etter en veldig god sessong året før. Men ble mildt sagt skuffet, og jeg var sketisk før finalen.

Men han klarte seg meget godt blandt 2 lag som ikke gjorde det lett for ham.

Lenke til kommentar

Mulig det komformisten. Eg synest Spania har vært skitne hele mesterskapet.

Hva baserer du egentlig uttalelsen din på når du tydeligvis ikke har sett hverken kampen mot Honduras, Tyskland, Portugal, Chile, Paraguay eller Sveits?

Å.... har eg ikke sett de kampene? Nei da blir det jo vanskelig ja...

Eg har sett alle kampene til Spania dette mesterskapet. Bortsett fra Første omgang av Honduras kampen. Dessuten er det en patetisk og idiotisk måte å diskutere på slik du gjør.

Dessuten kan du neste gang sitere hele innlegget, ikke bare ta ut bruddstykker. Da ville tilogmed du klart å se nøyaktig hva eg baserer det på. Og sluppet å stille spørsmål som er åpenbare.... Nå skal eg gjøre det for deg, så kanskje du klarer å lese alle setningene? Et innlegg består nemlig av en helhet, ikke bare en masse uttalelser som skal sees på en og en. Alle på en gang er et triks, men er kanskje vanskelig? Se spesielt det som står i parentesen.....

Mulig det komformisten. Eg synest Spania har vært skitne hele mesterskapet. Juks og filming og syting til dommerne (Når man sier noe slikt som dette så betyr ikke det at man mener at spania har vært verst av alle....) under store deler av kampene. De løper jo bort til dommeren og vifter med hendene for å indikere at dommeren skal gi kort i enhver situasjon. Noe eg forøvrig trodde skulle kvalifisere til kort under en regel som handlet om "påvirkning av dommeren"....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Eg har sett alle kampene til Spania dette mesterskapet. Bortsett fra Første omgang av Honduras kampen. Dessuten er det en patetisk og idiotisk måte å diskutere på slik du gjør.

Da må det da være hevet over enhver tvil at Spania har vært et av de reneste lagene i hele turneringen. Nei, de har ikke vært feilfrie, og de det har vært noen stygge tilfeller av filming, men sammenlign dem med et hvilken som helst annet lag i nærmest hvilken som helst kamp, og du vil se at Fair Play-prisen er vel fortjent. De har et snitt på under 12 fouls per kamp. Det er bare to lag som har færre, og det er Nord-Korea og Serbia (litt morsomt). Du kan godt anklage Spania for å ha spilt stygt, men da må nesten de fleste andre lag fremstå som massemordere.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Har ikke skrevet at de har spilt stygt. Nå får du lese innleggene før du kommenterer. At de har spilt skittent må ikke bety stygge taklinger. Men les innlegget du siterte du (dette er lurt i alle tilfeller) så skjønner du hva eg mener.

Fair play prisen går da på kort, ikke om de har filmet eller klaget til dommeren.

Men ja, det finnes andre lag som gjorde akkurat det samme. Synest i dette vm år det bare blir verre og verre.....

Lenke til kommentar

Du kan godt anklage Spania for å ha spilt stygt, men da må nesten de fleste andre lag fremstå som massemordere.

... Og det er det vel Nederland som har enerett på. :)

Ville vel sagt Van bommel og De Jong i dette tilfelle, ikke laget...

Resten av laget har stått frem som et meget godt kollektiv.

Eneste jeg misslikte sterkt var overspillingen til Robben mot Brasil, dog han ble tatt hardt i kampen... i det minste så skjerpet han seg til de senere kampene og prøvde virkelig å stå på beina selv om han ble holdt, taklet osv osv.

Lenke til kommentar

Angående straffing i ettertid så har jeg ingenting i mot dette viss det blir skjerpet, men slik det er i dag er det bare tragisk. Det er så lite konsekvent så det går an til å bli, det er enkelte spillere som alltid får straff mens andre slipper unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...