Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Spania (FINALE)

Latias

VM  

115 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

ned.png Nederland - Spaniaesp.png

Fotball-VM, finale

11-07-2010 Kl. 20:30

Johannesburg/Soccer City Stadium

Vises på: tv2logo.jpg

world-cup-trophy.jpg

----------------------------------------------------

En ting er sikkert før VM-finalen. Ingen av disse to lagene har vunnet Verdensmesterskapet før, dermed vil vi få en ny verdensmester i år. På forhånd var det tippet at begge lagene skulle komme veldig langt i mesterskapet, men veien mot finalen har ikke vært så lett. 10 av deres 12 kamper til sammen har endt med ettmålsseiere, noe som forteller oss at de har fått hard konkurranse fra motstanderen. Det ligger an til å bli en jevn affære, som fort kan ende med ekstraomganger og straffer.

Head-to-head:

Nederland - Spania

4 - Seier - 3

1 - Uavgjort - 1

10 - Mål scoret - 12

Nederland

Holland-Squad-World-Cup-2010_2389098.jpg

Etter å ha gått videre som klar gruppevinner, fikk de det tøft mot Slovakia. Scoringen kom ikke før midt i andre omgang, men etter det hadde de full kontroll og vant kampen fortjent. Mot Brasil var de regnet som en underdog, og det så ut til at Nederlands VM-drøm var over da gikk under ganske tidlig. Men de kjempet seg tilbake, og snudde kampen takket være en solid Wesley Sneijder. Sist mot Uruguay var det en jevn kamp helt fram til Sneijder og Robben ordnet en 3-1 ledelse. Uruguay reduserte på overtid, men de greide ikke å få utligningen. Nederland er det eneste laget som har vunnet alle sine kamper under dette mesterskapet, og de er også det eneste laget som ikke har tapt siden sent i 2008.

Veien mot finale:

Nederland 2-0 Danmark

Nederland 1-0 Japan

Kamerun 1-2 Nederland

Nederland 2-1 Slovakia

Nederland 2-1 Brasil

Uruguay 2-3 Nederland

Spania

Spain-Squad-World-Cup-2010_2389096.jpg

Spania var favoritter, men i åpningskampen fikk de seg en ordentlig kalddusj. De kom tilbake, vant de to neste kampene og dermed toppet gruppe H. I utslagsrundene har de spilt tre kamper, og alle tre har endt 1-0 til Spania. De har med andre ord ikke imponert resultatmessig, og burde gjøre det bedre offensivt dersom de skal stoppe et sterkt Nederland-lag. Bakover har de vært ganske solide, bare sluppet inn to mål. Dersom de får ting til å fungere foran, burde de ha en god sjanse til å løfte trofeet.

Veien mot finale:

Spania 0-1 Sveits

Spania 2-0 Honduras

Chile 1-2 Spania

Spania 1-0 Portugal

Paraguay 0-1 Spania

Tyskland 0-1 Spania

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vi fått lagoppstillingen? Håper Torres kommer på slutten slik de gjorde mot Tyskland. Jeg fikk verdsatt han litt mer, og det var et friskt pust, i forhold til alle gangene han startet og ble byttet ut etter andre omgang. Satser på 1-0 seier til Spania selv. Det er det jeg skal spille på.

Lenke til kommentar

Hvorfor faen dømmer ikke han japaneren? Forøvrig føler jeg meg veldig nøytral. Det var disse to lagene jeg håpet på skulle vinne, selv om jeg må si Tyskland hadde fortjent det over Spania. Men klarer ikke helt bestemme meg for hvem jeg ønsker skal vinne.

Lenke til kommentar

Hjemme igjen i Norge nå, og er klar for en herlig VM-finale. Vet ikke helt hvem jeg heier på, får se etter kampen begynner. Viktigste var at Tyskland ble slått ut, så det var herlig. Faen som jeg hater Loew og gjengen, TAKK PUYOL! Helt forbanna vanvittig at det ikke ble 2-2 mellom Tyskland og England i en stund ihvertfall, menmen. History is history.

Blir finale på kino her i Bergen med broren og en god kompis, i 3D. Spennende, det!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...