Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Veldig sterke følelser for gutt, vet ikke hva jeg skal gjøre


Gjest Amanda

Anbefalte innlegg

Gjest Amanda

Hei allesammen!

 

Jeg er ei jente på 16 som er i en veldig vanskelig situasjon akkurat nå, egentlig. Jeg har en veldig god guttevenn og vi snakker om det meste. For noen dager siden hadde vi en liten samtale som omhandlet dette med forelskelse, sex og alt mulig rart innen det egentlig, så når man kan snakke om slikt, da er man realtivt gode venner og begge stoler på hverandre. Det som er er at jeg alltid har hatt litt "ekstra" følelser for han. Dvs jeg er forelsket i han, og de siste månedene har jeg hatt helt utrolig sterke følelser for han. Før var jeg litt "redd" når det kom til dette med sex, men hadde faktisk ikke hatt noe i mot å hatt det med han, altså min første gang. Selfølgelig måtte dette kommet etter en liten stund i et evt forhold sammen. Har alltid ment at sex er noe man skal ha med en man virkelig er glad i og bryr seg om, så du kan jo tenke deg hvor mye jeg faktisk liker denne gutten og hvor "knyttet" jeg er til han. Men som det alltid må være, et problem; han har holdt på/holder litt på fortsatt med bestevenneinen min, men jeg tviler sterkt på at det vil holde og de har vel den samme anelsen i bakhodet selv.. Denne gutten har f.eks gitt uttrykk for at han ikke ville hatt noe i mot å kysse meg osv (dette sa han i våres lille samtale som jeg nevnte over her).. Han sa noe som at: vi har sikkert klina en eller flere ganger iløept av de neste årene, og jeg svarer; spørs om vi husker noe av det (vi var inne på drikking også) og da svarte han tilbake at det fikk vi nå se på. Han sa det på en litt ironisk men samtidig på den måten at jeg skjønner at han mener det, og han har fortalt meg, ikke helt direkte at det ikke hadde gjort han noe å vært litt intim med meg..

 

Har dere noen tips/råd til hvordan jeg skal "løse" dette? Aner ikke hvordan jeg skal gå frem og å innrømme følelsene mine for han er jeg redd skal bli skikkelig kleint :S

 

Beklager evt skrivefeil osv.. er litt frustrert bare over å ikke vite hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker han kjempegodt og du sitter nå å tenker at du vil at dere skal være sammen, fåreslår jeg at du driter i hva han og bestevenninen din holder på med, ber han hjem til deg for å se en film eller noe. Så prøver du å kose litt med han og ser hvordan han reagerer, hvis han ikke bryr seg, sier du bare til han at han skal se på deg og akkurat i det han snur seg kysser du han.

 

Gutter elsker det at jentene tar initiativ :)

 

Good luck :)

Lenke til kommentar
Gjest amanda

Hvis du liker han kjempegodt og du sitter nå å tenker at du vil at dere skal være sammen, fåreslår jeg at du driter i hva han og bestevenninen din holder på med, ber han hjem til deg for å se en film eller noe. Så prøver du å kose litt med han og ser hvordan han reagerer, hvis han ikke bryr seg, sier du bare til han at han skal se på deg og akkurat i det han snur seg kysser du han.

 

Gutter elsker det at jentene tar initiativ :)

 

Good luck :)

 

Ok, takk! Hørtes ut som en god idé faktisk

Lenke til kommentar

Gutter elsker det at jentene tar initiativ :)

 

Skriver under på denne. Ofte når jeg er på fest eller lignende så kan det hende at det er en jente jeg er litt usikker på, men om denne jenta viser littegranne interesse så føler jeg at jeg det er riktig at jeg tar initiativ også.

 

Med andre ord så kan kanskje litt initiativ fra deg gi gutten de tegna som trengs for at han tør/gidder å ta det lengere. :)

Endret av Norbit
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg reagerer litt på det folk skriver over her. Bestevenninnen din holder på med denne fyren, og uansett hvor skrantende forholdet deres er, syns jeg at det er sinnsykt dårlig gjort å invitere fyren hjem med baktanker om å begynne å kline med ham.

 

Jeg skjønner at du liker denne personen mye, og at du sikkert føler at du hører mye bedre sammen med ham enn hun gjør. Alikevel er dette noe du bør prate med venninnen din om først, ihvertfall om du ønsker å beholde det vennskapet.

 

Syns du bør vente til han og venninnen din er fullstendig over, og hun syns dette er greit før du evt. gjør noe.

Lenke til kommentar

Jeg er tilhenger av det at man skal prioritere seg selv først, men må si meg enig med Constanse her. Å kapre kjæresten til bestevenninnen mens de fortsatt er sammen er så utkrøpent dårlig gjort som en får det. At gutten sier til deg at "vi har sikkert klina en eller flere ganger iløept av de neste årene" viser jo at han er interessert i deg, i det minste interessert i å kline. Så mitt råd vil være å fortsette slik dere har gjort nå, med å snakke sammen og være gode venner, men ikke innlede et forhold/rote med ham før han og bestevenninnen din har "skilt" seg. Vennskap holder gjerne lengre enn forelskelser i ungdommen, så det ville vært gale å kaste vekk en god bestevenninne.

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...