wasabijo Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har opp til nå eid Canon 400D og i skrivende stund Canon 500D, men er nå på jakt etter nytt kamerahus. 7D er bestilt og på vei til meg, men har reservert 5D + objektiv hos Japan Photo og skal etter planen innom de i morgen for å kjøpe kamera og objektiv, for så å sende 7D i retur (benytte meg av angreretten.) De største argumentene for å velge 5D er at sensoren er full frame og tilsynelatende håndterer høy ISO bedre enn 7D. Jeg hater å ta bilder med blits og antar derfor at 5D vil passe meg bedre. På den andre siden skal 7D ha bedre konstruksjon enn 5D (mer solid og litt bedre ergonomi) og et mye bedre AF-system. Har til dags dato tatt veldig lite landskaps- og arkitekturbilder - tar mest portrett- og makrobilder. Hadde jeg hovedsaklig tatt landskapsbilder hadde valget vært enklere, men det føles som om jeg er plassert såpass nøytralt at det er vanskelig å bestemme seg for hvilket kamera jeg bør velge... noen som kan komme med noen innspill, råd eller lignende? Skulle gjerne ha testet begge kameraene selv, men virker ikke som om noen butikker i Oslo-området har 5D på lager (må ut av byen for å få tak i 5D.) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har dette blitt tatt opp før? Ja. For deg ser det ikke ut som om 7D vil gi deg noe over 5D, ute i fra det du sier. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Er hastighet "action fotografering"viktig 7D,hvis du driver mest med statiske motiver 5DmkII. Lenke til kommentar
wasabijo Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Endte opp med å kjøpe meg 5D Mark II - fornøyd så langt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå