Gå til innhold

vil ned i vekt, mindre mage.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349

Vibreringsøkter funker ekstremt bra pågrunn av vibrasjonene spenner musklene ganske hardt.

Det øker blodsirkulasjonen din.

Men om det funker til kondisjon og lignende er jeg usikker på.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud for en diskusjon.... :roll: spis mindre, sunnere og ikke minst beveg kroppen. Det er ikke nok å spasere en tur men sørg for såpass mye bevegelse at du får opp blodsirkulasjon og hjerterytme.

Hvilken treningsform du velger er opp til deg selv, gjør noe du liker. Poenget er å bli sliten/svett og kanskje ha det litt morsomt samtidig :thumbup:

Jeg liker romaskin. Hvorfor? fordi jeg har god erfaring med det :yes:

Lenke til kommentar

Herregud for en diskusjon.... :roll: spis mindre, sunnere og ikke minst beveg kroppen. Det er ikke nok å spasere en tur men sørg for såpass mye bevegelse at du får opp blodsirkulasjon og hjerterytme.

Hvilken treningsform du velger er opp til deg selv, gjør noe du liker. Poenget er å bli sliten/svett og kanskje ha det litt morsomt samtidig :thumbup:

This.

Skjønner ikke hva alle jentene her whiner om ...

Lenke til kommentar

Jogging er ikke et must for å gå ned i vekt. Du kan f.eks sykle eller svømme istedefor.

Jogging er flere lysår bedre enn dine alternativer, da joggingen får tettet til å riste, og på denne måten øker blodsirkulasjonen og fettforbrenningen.

Så du kan riste deg tynn? Tror nok ikke det har så mye å si om du fettet rister eller ikke, sykler og svøming er meget effektive måter å forbrenne fett. Når du svømmer bruker du nesten alle kroppens muskler, noe som gjør at man forbrenner fett effektivt.

Jogging er på ingen måte "lysår" bedre en f.eks spinning, sykkel eller svømming.

LOL

Er nok du som er litt LOL i den diskusjonen her, benchiboy ;)

Svømming og sykling er noke av det beste enn kan gjere, og koffor det? Fordi du ikkje får noken belastning, som for eksempel ved jogging.

At du trur jogginga er bedre som fettforbrenning fordi det får fettet til å riste er jo en ganske rar påstand? kilder?

LOL. Så du mener at man ikke får noen som helst belastning ved å svømme/sykle, og at de derfor er gode treningsmetoder? Latterlig.

Eg snakker om belastning som i belastning for ledd, og ikkje som for musklene viss du trudde det. Jogging og sykling har nesten ingen belastning på ledda, mens med jogging kan du fort få beinhinnebetennelse og liknande, spesielt om du er nybegynner.

Jogging og gatorade? Er det ditt lille eksperttips? Begrunn gjerne det med gatorade.

Ikkje frekt meint, men det ser ikkje ut som du har så mykje erfaring med kardio når eg ser på bilda dine, og eg sliter med å skjønne argumenta dine.

Kanskje ekstra forbrenning med fettristing ved jogging kun gjelder for sånne som deg?

Det er du som har påstått ting her inne først, kom med kilder så skal eg gjere det samme ;)

This.

Kanskje vi "jentene" "whiner" fordi en feit og barnslig eldre kar skal komme hit og oppfordre en som slanker seg til å drikke gatorade?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jogging er ikke et must for å gå ned i vekt. Du kan f.eks sykle eller svømme istedefor.

Jogging er flere lysår bedre enn dine alternativer, da joggingen får tettet til å riste, og på denne måten øker blodsirkulasjonen og fettforbrenningen.

Så du kan riste deg tynn? Tror nok ikke det har så mye å si om du fettet rister eller ikke, sykler og svøming er meget effektive måter å forbrenne fett. Når du svømmer bruker du nesten alle kroppens muskler, noe som gjør at man forbrenner fett effektivt.

Jogging er på ingen måte "lysår" bedre en f.eks spinning, sykkel eller svømming.

LOL

Er nok du som er litt LOL i den diskusjonen her, benchiboy ;)

Svømming og sykling er noke av det beste enn kan gjere, og koffor det? Fordi du ikkje får noken belastning, som for eksempel ved jogging.

At du trur jogginga er bedre som fettforbrenning fordi det får fettet til å riste er jo en ganske rar påstand? kilder?

LOL. Så du mener at man ikke får noen som helst belastning ved å svømme/sykle, og at de derfor er gode treningsmetoder? Latterlig.

Eg snakker om belastning som i belastning for ledd, og ikkje som for musklene viss du trudde det. Jogging og sykling har nesten ingen belastning på ledda, mens med jogging kan du fort få beinhinnebetennelse og liknande, spesielt om du er nybegynner.

Jogging og gatorade? Er det ditt lille eksperttips? Begrunn gjerne det med gatorade.

Ikkje frekt meint, men det ser ikkje ut som du har så mykje erfaring med kardio når eg ser på bilda dine, og eg sliter med å skjønne argumenta dine.

Kanskje ekstra forbrenning med fettristing ved jogging kun gjelder for sånne som deg?

Det er du som har påstått ting her inne først, kom med kilder så skal eg gjere det samme ;)

Du må lære deg å være mer presis og ikke regne med at alle andre vet eksakt hva du tenker på til en hver tid.

Når man ser på bildene dine ser det ikke ut til at du har erfaring med så mye annet enn å drikke Coka Cola, og å være tynnfeit.

Lenke til kommentar

This.

Det er forskjell på "Vibration trening" på en "ristemaskin" og det å disse kvapsete fett nåt man er ute å løper. Det at fettet rister når man trener gjør deg ikke slank.

Her er hva Børge Fagerli skrev om trening på slike vibrerende plattformer.

Vibration trening ble veldig opphypet når man så økt EMG-tall ved å utføre øvelser på vibrerende plattformer. Effekten kan være litt variabel, men mekanismen er altså at det påvirker strekk-reseptorene i musklene og dermed "lurer" nervesystemet til å fyre kraftigere signaler. Det kan brukes til enkelte øvelser som del av et større program, for variasjonen sin del - men det er jo nok av de som tror at de skal bli "bøff" bare av å stå på ei slik plattform i fem minutter hver dag

Jeg tror nok ikke det å sitte å riste magefettet har nevneverdig effekt på fettforbrening. I såfall er det et tulletips du har lest i Allers eller kvinner 60+ blader. Sleng ut en kilde så skal jeg kanskje revurdere hva jeg har sagt ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Har selv opplevd å få betennelser i kne og andre deler av benina grunnet for store belastninger ved løping.

Det er derfor viktig å ikke starte for hardt, men heller begynne rolig, ha riktig sko, og tøye riktig etter trening.

Beste er å trene i skogen hvor det er et mykere underlag.

Svømming er best fordi du bruker flere muskelgrupper, og sykling fordi du unngår den harde belastningen ved stadig dunker beina ned i bakken.

Disse lettvinte løsningene ved å bli ristet har jeg personelig ingen tro på, kun hard målbevist trening. Ellers hadde jo alle idrettsutøvere brukt det istedetfor å trimme seg ihjel. Da kunne de jo hatt fulljobb sammtidig som de var proffisjonelle idrettsutøvere :!: Dobbel lønn..

Men for å holde seg til hovedtema, så er konsentrert trening av mage og ryggmuskler noe du kan gjøre hjemme. Du behøver ikke dra til et treningsstudio vist du har god motivasjon. Lett for å skli ut.

Trenger bare en matte og noen manualer.

Lenke til kommentar

Å riste fettet av er noe for folk som virkelig tror på TV-SHOP... :nei:

Fortsett å innbille deg det du gutten ...

Jeg er 29 og om du virkelig TROR at du har peiling på slanking så kan du bare spørre meg...

Jeg siterer gjerne Vince del Monte på nytt: "Who would you trust? The guy looking like jabba the hut (Han sikta da til Dr. Phils treningstips) telling you how to lift or me looking like me telling you how to lift?"

JEG er picture proven, noe du IKKE er ;)

684115.jpeg

Lenke til kommentar

Jeg er 29 og om du virkelig TROR at du har peiling på slanking så kan du bare spørre meg...

Jeg siterer gjerne Vince del Monte på nytt: "Who would you trust? The guy looking like jabba the hut (Han sikta da til Dr. Phils treningstips) telling you how to lift or me looking like me telling you how to lift?"

684115.jpeg

hva gjorde du da? ser jo veldig bra ut resultatet.

Lenke til kommentar

684115.jpeg

hva gjorde du da? ser jo veldig bra ut resultatet.

10% kcalunderskudd mandager til lørdager. Søndager har vært kcal OVERSKUDD med Coca-Cola, potetgull, bamsemoms og whatever for å manipulere leptin og insulinnivåene :) Vanlig næring i tillegg selvfølgelig også på søndager, man vil ikke miste muskelmasse selv om det er kosedag :p

Et triks har vært å la kroppen ALDRI få vite hva som kommer neste time så variasjon har faktisk vært det verste å planlegge. Samt at kostholdet har vært så økologisk som mulig. Har f.eks en nabo som er bonde hvor jeg henter melk og egg, det smaker faktisk bedre enn det som kommer fra butikken :)

Har trent styrke mandager, onsdager og fredager og harde intervalldrag på tirsdager, torsdager og lørdager.

Har alternert mellom 5x5 i partallsuker og høyrep i oddetallsuker...

Ganske enkelt, men komplisert allikevel... :w00t:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Jeg har trenet 3 uker nu og har gått ned 8kg.

Det går fort på starten men, ikke bli demotivert at vekten viser mindre pågang.

Vekt er i grunn en dårlig måte å vise framskritt, kjøp heller en fett tang (Veit ikke hva navnet på den er) bruk den på et markert sted hver gang (Tatovering, fødselmerke etc).

Jeg spiser:

Tunfisk eller Kyllingpostei på grovt brød til frokost.

Spiser en pose nøtter eller yogurth til mellom måltid

Normal Middag (Prøv å få noe salat med og skift ut fin pasta med grov pasta)

Enten kokt egg eller tunfisk til kveldsmat grovtbrød.

Spis deg mett men ikke stappmett. Spis heller ofte en et stort måltid.

Jeg jogger 4,5km hver dag UANSETT vær.

Endret av Nians
Lenke til kommentar

Det er ikke bra å jogge så mye hver dag. For det første kan det belaste bena så mye at de plutselig knekker, skjedde med en jeg kjenner. For det andre trenger musklene hvile, så det er ikke å anbefale å jogge hver dag uten pauser. For at muskler skal bygge seg opp er det viktig at de restureres og hviler etter trening. Desuten er ikke nøtter veldig bra om du vil ned i vekt. De aller fleste nøtter inneholder mye fett. Mandler har f.eks mer fett enn både potetgull og sjokolade.

For øvrig er det veldig bra jobba å gå ned åtte kg på tre uker :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har trenet 3 uker nu og har gått ned 8kg.

Det går fort på starten men, ikke bli demotivert at vekten viser mindre pågang.

Vekt er i grunn en dårlig måte å vise framskritt, kjøp heller en fett tang (Veit ikke hva navnet på den er) bruk den på et markert sted hver gang (Tatovering, fødselmerke etc).

Jeg spiser:

Tunfisk eller Kyllingpostei på grovt brød til frokost.

Spiser en pose nøtter eller yogurth til mellom måltid

Normal Middag (Prøv å få noe salat med og skift ut fin pasta med grov pasta)

Enten kokt egg eller tunfisk til kveldsmat grovtbrød.

Spis deg mett men ikke stappmett. Spis heller ofte en et stort måltid.

Jeg jogger 4,5km hver dag UANSETT vær.

Skulle akkurat som Coa til å kommentere nøttene. En pose inneholder som regel 70g nøtter og dette er jo et fjell av kcal (ca 450kcal) :ohmy:

Det du KAN kombinere er 15-20 mandler og 100 gram cottage cheese eller selvfølgelig youghurt som nevnt. Dette vil gi deg ca 20 gram proteiner og det sunne fettet du trenger for å katalysere fettforbrenningen. Det mellommåltidet inneholder i tillegg bare ca 150 kcal :)

På deff så holder det med intervall 3 ganger i uka og styrke 3 ganger med mindre du trener for noe spesifikt. Som Coa nevnte er faren for slitasje stor, spesielt på deff siden man som regel er litt svakere i kroppen på dette tidspunktet uten at jeg i kveld orker å gå nærmere inn på det :p

Jeg er veldig enig med det å måle kg kontra fettprosent. En sånn en klype finner man f.eks HER :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...