Gå til innhold

Plasma og innbrenninger

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver nå å sparer opp til ny tv nå som hjemmekinoanlegg er på plass. Opprinnelig så var planen å kjøpe en LED tv. Samsung eller noe. Jeg har lagt opp til 3d, så det blir nok en 3d tv. Men etter mye frem og tilbake, og ikke minst den DRITDEILIGE panasonic plasmaen på Expert, så har jeg begynt å vippe litt over på plasmasiden. Tven vil bli brukt til 60-70% film og resten til Xbox og Spotify, dvs pc. Har et mediasenter oppkoblet der jeg bruker tven som primærskjerm. Er livredd for at innbrenninger skal ødelegge hele vidunderet på 20k som jeg har som budsjett. Noen tips om dette? Har hørt at innbrenninger ikke er noe problem nå lenger, men hvor mye skal da til for å få dette på skjermen? Ser at jeg får myyye mer for pengene hvis jeg velger plasma...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har hørt er at Panasonic skjermene er bortimot immune mot innbrenninger.

Du har sannsynligvis sett på V20 eller VT 20

Vær klar over at Samsung sin siste modell C7705 er meget bra, og er dessuten billigere enn Panasonicen.

Les denne tråden for mere informasjon.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Det jeg har hørt er at Panasonic skjermene er bortimot immune mot innbrenninger.

Du har sannsynligvis sett på V20 eller VT 20

Vær klar over at Samsung sin siste modell C7705 er meget bra, og er dessuten billigere enn Panasonicen.

Les denne tråden for mere informasjon.

Så det fins faktisk plasmatv'er der innbrenninger ikke er mulig? For hvis dette stemmer, så er det jo helt klart hvilken type tv jeg velger, men er usikker på hva modell panasonicen var... Det var en 60 tommer til 20k...

Lenke til kommentar

Det kan kansje ha vært en LG plasma du har sett på.

De selges gjerne til lave priser.

Kvaliteten er jeg ikke helt sikker på ...

Men hvilken tv ville du gått for med 20k som budsjett? Med tanke på det jeg skal bruke det til? Minimum størrelse er 50 tommer da jeg vil ha litt kinofølelse. Det er vel ikke så mye å velge mellom når det gjelder 3d-plasma?

Lenke til kommentar

Jeg mener at det står mellom Panasonic V20 , VT20 (med 3D) eller Samsung C7705.

Samsungen får du til ca 15000,-

Råder deg til å ta en ny tur på Expert, og titte etter disse modellene.

Dessuten har AV Forumet som jeg har linket til, stor kompetanse på Plasma skjermer.

Jeg har selv en Panasonic plasma, men ville idag ha gått for Samsungen...

Lenke til kommentar

Jeg mener at det står mellom Panasonic V20 , VT20 (med 3D) eller Samsung C7705.

Samsungen får du til ca 15000,-

Råder deg til å ta en ny tur på Expert, og titte etter disse modellene.

Dessuten har AV Forumet som jeg har linket til, stor kompetanse på Plasma skjermer.

Jeg har selv en Panasonic plasma, men ville idag ha gått for Samsungen...

Ok? Da skal jeg notere meg modellene og gå i sømmene på hvilken jeg vil ha...! Takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hi fi klubben selger Samsung 50" til ca 16000,-

63" koster ca 28000,-

Vær klar over at Netshop driver med gråimport

Den modellen du linker til kan du lese mere om her

Jøss det var jo nyttig og vite! Har faktisk skrevet opp c7705 og c7000 på lista mi nå! Da velger jeg jo c7705 isåfall hvis det er den nordiske!

Da skal jeg kikke nærmere på VT20 og C7705. Tror en av disse vil egne seg best til meg. Men det er minst innbrenningsfare på VT20 altså?

Lenke til kommentar

Ja, men innbrenning er stort sett ikke noe problem på dagen modeller.

Du kan få såkalte "midlertidige" innbrenninger på alle plasmaer, som vil forsvinne helt av seg selv.

Panasonic har også en litt billigere modell som kunne være litt interresant.

G20 heter den, og Din Side har testet den.

Den fåes fra ca 11 000,-

Panasonic plasmaer har desverre en tendens til å miste sortnivået over tid.

Lenke til kommentar

Ja, men innbrenning er stort sett ikke noe problem på dagen modeller.

Du kan få såkalte "midlertidige" innbrenninger på alle plasmaer, som vil forsvinne helt av seg selv.

Panasonic har også en litt billigere modell som kunne være litt interresant.

G20 heter den, og Din Side har testet den.

Den fåes fra ca 11 000,-

Panasonic plasmaer har desverre en tendens til å miste sortnivået over tid.

Ok! Jeg har bestemt meg for C7705 eller VT20 pga 3d, så da får jeg se hvilken jeg liker best! Takker så meget for svarene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...