Herr Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Hei! For noen uker siden fikk vi tilsendt nytt modem fra NextGenTel, uten at vi hadde bestilt det, og vi hadde Tele2 fra før (Hørt noe om at NGT har kjøpt opp Tele2, men vet ikke om dette stemmer). Det vi har fått er et routermodem (Inteno), tidligere hadde vi et speedtouch-modem med en D-link dir-655 ruter. Det oppsettet var vi veldig fornøyd med. Etter det nye modemet, opplever vi veldig ustabilt nett, PS3 nat-type har gått fra open til moderat og lurer også på om alt bare går tregere. Prøvde å koble d-linken til intenoen for å se om det ble mer stabilt, men vet ikke om det skal ha noen effekt? Bør vi bestille et vanlig modem, eller er det en annen måte å fikse det på? Endret 14. juli 2010 av Herr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Sett routermodemet i bridge om mulig. NGT bruker normalt PPPoE for pålogging. Grunnen til at du har byttet NAT-type er at du har et routermodem nå. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Har prøvd å sette det i bridge. Har vel egentlig ikke hjulpet noe. Kanskje litt bedre signalstyrke når det er litt avstand mellom ruter og PC. Prøvde å søke opp hva PPPoE er, men skjønte ikke hva det var. Så siden det er rutermodem, vil jeg ikke få det slik som det var? Har prøvd å sette ps3 i dmz (både på d-link ruteren og på modemet) men det hjalp ikke. Opplevde også at skype sliter med å holde seg stabilt (på telefonsamtaler). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 For at det fungere enklest mulig er det best å sette routermodemet i bridge. Da vil det være mest stabilt, transparent modem og du slipper portåpning i det. Når det gjelder innstillinger i DIR-655, så vil du normalt sette det opp som PPPoE med brukernavn og passord fra NGT. Portåpning i DIR-655 skjer automatisk mot PS3 med UPNP. UPNP er portåpning hvor PS3 automatisk forteller routeren hvilke porter som skal være åpne. For at dette skal fungere, bør du slå av alle portforwardinger og DMZ du har satt opp manuelt i routeren. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Slik hadde jeg det før. At UpNP var på og jeg gjorde ikke noe annet. Men siden det ikke fungerte etter NGT-modemet kom prøvde jeg å ta på dette. Men du sier at jeg burde ta det bort igjen? For det har jo egentlig ikke hatt noen effekt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Det er enklest om UPNP står på i DIR-655. Om du ikke får til bridge i routermodemet, så kan du sette ipadressen den gir til DIR-655 til DMZ (alle porter åpne). Du finner den adressen som skal settes i DMZ ved å logge inn på DIR-655 og se hvilken adresse den har på WAN. Så logger du inn på routermodemet http://10.0.0.1 og aktiverer DMZ for 10.0.0."xxx". Lenke til kommentar
Herr Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Det funket! Værtfall på playstation. Får gi det litt tid for å se om vi mister internettet sånn plutselig, men håper det skal gå bra nå. Hadde den forresten allerede i bridge. Det som hjalp var å legge Dir-655 (ruteren) i dmz på Intenoen (rutermodemet). (Dersom noen andre skulle lese dette å lure på hva som egentlig hjalp) Takk for hjelpen! Jeg får spørre igjen dersom det oppstår problemer igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå