trash__ Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Heisann! Jobber med et tekstbasert spill, hvor man blant annet skal kunne bygge diverse bygninger(). Jeg har allerede en tabell som blant annet inneholder når bygningen fullføres, og denne verdien lagres i en variabel kalt fullført. Er det noen som kunne laget et enkelt javascript til meg som viste en nedtelling fra siden lastes til byggeprosjektet er fullført? Fullført-variabelen fylles i formatet hh:mm:ss, og jeg vil gjerne at nedtellingen skal vises på samme måte. Har allerede prøvd å google det, men alle nedtellinger jeg finner gjelder nedtelling til en spesiell dato. Endret 8. juli 2010 av w0bni Lenke til kommentar
Senzation Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Dette scriptet gjev moglegheit for å starte og stoppe ein tidtakar manuelt. Ved hjelp av rette variabler skal du kunne endre scriptet til å starte ved trigging, og stoppe etter x millisekund. Håpar dette kan hjelpe deg litt på veg! <script type="text/javascript"> // start Time in to milliseconds. var a=0 var x function startCount() { document.getElementById('txt').value=a a=a+1 x=setTimeout("startCount()",(1/1000)); } function stopCount() { clearTimeout(x) } // start Time in seconds . var b=0 var y function startCount1() { document.getElementById('Text1').value=b b=b+1 y=setTimeout("startCount1()",1000); } function stopCount1() { clearTimeout(y) } </script> Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Når siden(hvor timeren skal vises), blir lastet, må du lage et script som gjør følgende: - Sjekker databasen for om det er f.eks en byggning som er under konstruksjon(via ajax f.eks) - if TRUE, hent tiden som sier når byggningen er ferdig(i unix-timestamp), og lager en countdown som sammenligner denne verdien med nåværende unix-timestamp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå