johome Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) @kjelle392 Tror ikke du trenger spesielle kabler. Jeg har klonet mange ganger, funker hver eneste gang. Du kan prøve å klone med Paragon Partition Manager. kan lastes ned her Slik bruker du Paragon Partition Manager til å klone : 1 : Viser hvordan det er i diskbehandling, før jeg starter opp programmet. Jeg kloner ifra disk 0 til disk 4. 2 : 3 : Trykk på "Next" 4 : Jeg velger her disk 4. 5 : 6 : 7 : 8 : Jeg brukte i underkant av 10 minutter på det hele. 9 : Kloningen er nå ferdig. Jeg hadde allerede gjort dette en gang tidligere (helt til venstre). Endret 11. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 @Hårek Paragon kloner kun den partisjonen du peker på, så den på 14GB blir oversett. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Hadde vært fint om tråden kunne handlet om det jeg spurte om og ikke partisjonering etc. Blir veldig rotete nå. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 @kjelle392 Jeg har klonet mange ganger, funker hver eneste gang. Tenkte mer på om det er programvare som vil slite med et slikt bytte; kan jeg forvente at alle installerte programmer som jeg har i dag også vil fungere ved speiling fra ordinær disk til SSD uten reinstallering? Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Ja, alle programmer jeg kloner fungerer. Trenger ikke å reinstallere noen programmer. For å ta et eksempel fra noen uker siden. Jeg hadde brukt SSD'en en god stund, og merket at ytelsen ikke var like bra som nyinstallert. Da tok jeg og klonet alt jeg hadde på SSD'en til en vanlig harddisk. Kjørte så en HDDErase (som sletter alt)på SSD'en. Bootet så opp Windows på harddisken. Deretter klonet jeg alt sammen tilbake til den tomme SSD'en. Rebootet så dataen , og bootet opp med SSD'en. Alt funket, og jeg hadde ikke mistet noe som helst av data. Dessuten ble ytelsen akkurat like god som den var som nyinstallert. Noe jeg kan tenke meg som ikke vil funke , er hvis du kloner fra harddisken til SSD'en. Deretter putter du SSD'en inn i en annen datamasin. Da er det slettes ikke sikkert at du i det hele tatt vil kunne boote opp. Endret 9. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Takker hjerteligst for meget gode og fyldige svar! Kommer evt. tilbake dersom jeg skulle støte på problemer, men regner med at alt går smertefritt. Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Det er vanlig at man sliter litt med nye programmer. Jeg var også veldig usikker første gangen jeg klonet. Etter å ha klonet det noen ganger, trenger man knapt å tenke på det. Det går nesten helt automatisk Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 11. november 2010 Forfatter Del Skrevet 11. november 2010 Føler det er på tide å avrunde denne tråden. Kjøpte SSD her om dagen, men måtte reinstallere Windows. Dette fordi jeg også skifta ut andre komponenter (egentlig alt). Konklusjon: SSD-disk som systemdisk anbefales varmt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå