Bearar Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Hei Tittelen sier vel sitt. Jeg lurer også på hvilke rettigheter jeg har som vikar? Endrede arbeidsforhold har gjort sitt til at jeg ikke klarer gjøre jobben lenger (pga en sykdom i føttene) og jeg lurer på om sjef er pliktig til å finne en ny jobb til meg? Tusen takk for alle tilbakemeldinger. edit: Jeg ser at dette kanskje passer best under juss, så moderatorer må gjerne flytte tråden. Endret 8. juli 2010 av Oppkast Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ja, sjølvsagt, er du sjuk er du sjuk. Arbeidsgjevar er på ingen måte pliktig å finne anna arbeid til deg. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Selv om jeg jobber i Posten, der det er mange forskjellige arbeidsoppgaver og mange som jeg ville klare? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Du kan spørje, men arbeidsgjevar har ikkje noko plikt til å halde deg i arbeid dersom du ikkje er i stand til å utføre arbeidsoppgåvene du er ansatt for å utføre. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Men jeg var jo ikke opprinnelig satt til disse arbeidsoppgavene da jeg begynte for 3 år siden. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Har flyttet tråden i forhold til trådstarters ønsker. Mvh Malvado. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Som sagt, sykemelding (eventuelt løpende sykemelding(?)) har du krav på selv om du er vikar. Hvordan det blir med lønn vet jeg ikke (tror du skal få lønn uansett, evt fra NAV) Din arbeidsgiver er der i mot ikke pliktig til å finne deg en mer passende arbeids oppgave, men som regel er de behjelpelig med slik. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Arbeidsmiljøloven § 4-6 (1): (1) Hvis en arbeidstaker har fått redusert arbeidsevne som følge av ulykke, sykdom, slitasje e.l., skal arbeidsgiver, så langt det er mulig, iverksette nødvendige tiltak for at arbeidstaker skal kunne beholde eller få et passende arbeid. Arbeidstaker skal fortrinnsvis gis anledning til å fortsette i sitt vanlige arbeid, eventuelt etter særskilt tilrettelegging av arbeidet eller arbeidstiden, endringer i arbeidsutstyr, gjennomgått arbeidsrettede tiltak e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå