hysing Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 noen som vet åssen man åpner en western digital caviar? nåt jeg skrur av de 6 skruene p åtoppen vil den fortsatt ikke av. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Det er ikke igjen en skrue eller to under noen av klistremerkene? Lenke til kommentar
Colibri Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Fjern den dobbelt sidede tapen da! Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Tørr jeg spørre hvorfor du skal opne den? gått dunken å du vil se hva som er inni? Sist jeg opnet den så gikk den fint opp når jeg hadde tatt ut alle skruene! ligger vel også noen under noen klistremerker ja... Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Du er klar over at disken er "ødelagt" det sekundet du åpner den? Lenke til kommentar
letmein Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Du er klar over at disken er "ødelagt" det sekundet du åpner den? Må skaffe seg et helt støvfritt rom da. Så er det garantien da, men det er bare småbagateller.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 http://www.bit-tech.net/article/66/ Den artikkelen kan kanskje gi deg noen hit om hvordan få av skruene. =) Lenke til kommentar
resac Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 det ligger en artikkel på www.coolcase.tk.. du kan jo sjekke om den kan hjelpe deg! :wink: Lenke til kommentar
atLind Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 For guds skylld håper jeg du har peiling på hva du driver med. I det øyeblikket du vrir rundt en av skruenne eller river av et klistremerke ryker garantien og du får aldri ny hvis den har gått til helvette... Hvis du åpner den utenfor et HELT støvfritt somm går den 99% sannsynelig til hellvette og du får som sagt ikke ny. Uansett om du får den til å funke etterpå varer den nok ikke lenge og vil ikke funke som den skal.. Så hvorfor gjøre det?? Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hahahaha jeg åpna den ene IBM disken min jeg, og fikk ny av komplett, selv om jeg nevnte i mailen til dem at jeg hadde åpna den.... Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Noen harddisker har vakum som holder igjen lokket, er bare til å lirke det av med et skrujern eller.no. Ser at flere her aldri har åpnet harddisker før, de går ikke til helvette. Åpnet en 250MB disk for ca. 2 år siden, funker like bra enda. Men du mister jo selvsagt garantien. Ville ikke anbefalt det på en nyere disk du bruker, KAN jo gå til helvette Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Noen harddisker har vakum som holder igjen lokket, er bare til å lirke det av med et skrujern eller.no. Ser at flere her aldri har åpnet harddisker før, de går ikke til søren. Åpnet en 250MB disk for ca. 2 år siden, funker like bra enda. Men du mister jo selvsagt garantien. Ville ikke anbefalt det på en nyere disk du bruker, KAN jo gå til søren Ja, enig folk er jo helt paranoide :S. Men du bør ikke la den disken ligge uten lokket på soverommet et par uker hvis du vil ha den til å funke etterpå Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Bare et lite tips.. Jeg ville ha støvsuget disken før jeg åpnet den. Bruk en gammel tannbørste til og få løs absolutt alt av støv. Løs så alle skruene, å før disken forsiktig inni en plastpose. Nå kan du løfte lokket av Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 gjør operasjonen på badet!!! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 gjør operasjonen på badet!!! etter å ha hatt dusjen gåendes en stund! Varmt vann. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 he he. åpnet en 100 mb sammen med en kompis en gang, bar for å se hvordan saken så ut inni. dret i plastikkpose og slikt, disken skulle jo ikke brukes siden. etter en stund med studering ble jeg fristet til å ødelegge noe, og tok borti platen som surret rundt med fingerene. det var gøy det! Windows bare "pshhhhhh", ædda bædda gates. anbefales, garantert morro Lenke til kommentar
Menelya Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Har dere erfaring eller bare gjetter dere? Det skal ikke være vakum i disken, de flese disker har "luftehull" et eller annet sted, ofte merket med "do not cover this hole". Dette er på grunn av kondens osv. Har selv åpnet noen disker, og hatt de gående uten lokk. det går ofte fint en lang stund. De er ikke så følsomme som folk skal ha det til. Jo eldre jo mer robust. Det du ikke må gjøre er å la disken stå stille såppass lenge at det legger seg støv på den. Det kan bli et problem neste gang du starter disken. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Det skal ikke være vakum i disken, de flese disker har "luftehull" et eller annet sted, ofte merket med "do not cover this hole". Sånn er det på de nye, men har ikke sett det på gamle Connor disker, eller andre gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå