Gå til innhold

Sprekk skade på Al 320


Anbefalte innlegg

Jeg har en al 320 som har fått en sprekk skade i akterspeilet og en annen sprekk bak i båten, sånn at den tar inn vann, som gjør båten ukjørbar. Rostasjonstøp Norge As som har laget båten har 5 års garanti mot sprekker, men de gikk konkurs i 2008. Vi skal henvende oss til forhandleren, men motoren er gjort om til 15 hk, så det er vell en ting han kan stoppe oss på.

Noen forslag til hva vi kan gjøre?

(Seriøse svar, ingen fiks det bare selv svar. Vi har tenk tanken om og få noen til og fikse det, men har funnet at det ikke er aktuelt)

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Båten er Veritas godskjent for max 15HK så jeg forstår ikke hvorfor det skulle være ett problem?

 

Har sett enkelte steder at båten er godkjent for 15, men på det skiltet der det står om sånn godkjenning osv så står det maks 10 hk. Samme gjør det i hefte som vi fikk med når vi kjøpte båten.

Lenke til kommentar

Al 320 før 2004 var maks 10hk. Hadde man større motor ville bare båten overplane. AL 320 som vi har nå skal tåle 15hk tror jeg. I 2004 gjorde de kontruksjonen i bunn av båten stivere slik at den skulle tåle større motor.

 

Min er 2006 eller 2007. Likevel står det maks 10 hk og akterspeilet sprakk ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...