coverty1dk Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei! Jeg har en selvbygd pc som etter en stund fryser, jeg får ikke gjort noe og må restarte den.. Har akkurat reinstallert den så ligger ikke så mye inne på den, men har spesielt lagt merke til at den fryser hvis jeg driver med noe som krever litt, skulle se på film på youtube da frøys den.. En venn av meg hadde samme problemet.. Han sitt problem var skjermkortet, han byttet det og da forsvant problemene. Jeg har byttet skjermkort jeg også men problemene er der fortsat.. Jeg gikk inn i Event viewer og fikk opp dette som error: Kilde: Kernel-Power Hendelses-ID: 41 Nivå: Kritisk Detaljer: Systemet har startet på nytt uten å avslutte på riktig måte. Denne feilen kan oppstå hvis systemet uventet har sluttet å svare, krasjet eller mistet strøm. Hardware: - Xfx nForce 790i Ulstra Sli - Xfx GTX260 Black Edition - Intel Core 2 Quad Q9300 - 4Gb Kingston HyperX ddr3 - Chieftec 650W PSU Takker på forhånd for alle gode svar Lenke til kommentar
rillto Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 For liten strømforsyning eller feil på denne?! Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Kan det være så simpelt at strømforsyningen er for liten? At den ikke klarer å gi nok til hk, cpu, gpu, ram?? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jeg tviler på at det er PSU. Det systemet ditt drar, avhengig av hvor mange hard disker du har, ca 350 W. Og Chieftec har vanligvis gode PSUer. Det kan jo være at du har vært uheldig og fått/har en dårlig Chieftec PSU, men 650 W er mer enn nok til de komponentene du har. Kernel-Power feil koder kan skyldes feil på minne, at CPU eller annet blir for varmt eller PSU. For å finne ut om det er varme, kan du laste ned HWMonitor og sjekke temperaturer mens du bruker PCen. For å sjekke minne er Memtest86+ er meget godt verktøy. Memtest86+ kan du laste ned som autoinstaller for å starte PCen via USB stikk. Du finner den linken et godt stykke nede på siden. Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 (endret) Lastet ned HWMonitor, og kjørte det i bakgrund når jeg dreiv med andre ting.. og når dataen fryser ligger CPU og GPU på rundt 40 grader.. Endret 9. juli 2010 av coverty1dk Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Det er fine temperaturer så problemene skyldes ikke varme. Det du kan prøve er å kjøre en test på minnet med Memtest86+. Feil på minne kan gi mange rare feil meldinger og at PCen fryser, noe som skjedde med meg for en stund siden. Fikk også BSOD og det var feil på minnet som forårsaket det for meg. Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 Kjørte Memtest86+, og pcen gikk gjennom uten noen feil... Hva kan det da være? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Etter det jeg har lest i ørten forum på nettet, så kan hvilken som helst driver forårsake feilen pluss BIOS hvis den er for gammel. Sjekk at du har siste driver versjon til hovedkort, lydkort, skjermkort og nettverkskort etc. etc. og siste BIOS versjon. Det kan også være PSU, emn fant faktisk ikke noe spesielt om dette. I de fleste tilfellene var det en driver som rotet det til. Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kanskje du har noe som trekker mye minne. Kan du gå inn i taskmanager (CTRL - ALT - DELETE + Performance ) og sjekke hvor mye minne du bruker , mens dataen jobber (tungt) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå